ناسا به دنبال تعیین محل دقیق فرود فضانوردان در مریخ

به گزارش ایسنا ، با اینکه هنوز حدود دو دهه به آغاز پروژه ارسال انسان به مریخ باقی مانده است، اما دانشمندان ناسا برای حفظ آمادگی و اطلاع کامل از شرایط محیطی مریخ عملیات شناسایی محل فرود فضاپیمای سرنشین‌دار پروژه سفر به مریخ را آغاز کرده‌اند.

مسئولان تعیین شده برای سفر سرنشین‌دار به مریخ در سال 2030 پس از جلسه‌ چهار روزه تعیین محل فرود فضاپیما به این نتیجه رسیدند که بهترین محل برای فرود، منطقه‌ای به شعاع 100 کیلومتر است.

دکتر جیم گرین، رئیس بخش علوم سیاره‌ای ناسا در مورد علت انتخاب این محل فرود اظهار کرد: انتخاب محل فرود برای پروژه‌ای که در آن حفظ جان انسان‌ها مهمترین فاکتور است، بسیار دشوار است. اما مطالعات و بحث‌های چالش‌برانگیز برای انتخاب محل دقیق در حال انجام است.

وی در ادامه افزود: اطلاعات حیاتی ما توسط دو مدارگرد اودیسه و مدارگرد اکتشافی مریخ تهیه می‌شوند. این دو مدارگرد در فاصله سال‌های 2001 و 2006 به مدار مریخ ارسال شدند.

دانشمندان ناسا با توجه به این مهم که دو مدارگرد عمر محدودی دارند، معتقدند که باید هرچه سریعتر اطلاعات لازم برای شناسایی محل دقیق فرود مشخص شود.

شناسایی محل فرود نیازمند بررسی فاکتورهای بسیار زیاد اما مهمی از قبیل مسطح بودن محل فرود، سفتی نسبی بستر، نزدیک بودن به منابع زیرزمینی مثل آب و مواد معدنی، وسعت کافی محل برای احداث پایگاه و دور بودن از طوفان‌های مریخی است.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا