نگرانی ها بابت وضعیت فرش‌های موزه ملی فرش ادامه دارد

یکی دیگر از نگرانی‌های آن‌ها به تأثیر قطعی برق در رسیدگی به فضای سبز موزه ملی فرش ارتباط دارد. آن‌ها نگران حال فعلی درختان تنومند محیط اطراف ساختمان موزه ملی فرش هستند.

 
پریسا بیضایی مدیر موزه ملی فرش دراین خصوص گفت: از میزان نگرانی دوستان نسبت به وضعیت فرش‌های موزه ملی و درختان تنومند اطراف ساختمان این موزه آگاه هستم و از اینکه این افراد به این اندازه به وضعیت موزه ملی فرش توجه دارند، خوشحالم؛ زیرا این امر نشان‌دهنده میزان توجه آن‌ها به فرهنگ، تاریخ و هنر کشورشان است.
 
وی افزود: اگرچه برق موزه ملی فرش در ۲ ماه گذشته به دلیل سوختن ترانسفورماتور آن قطع شده است؛ اما با توجه به نظارت مشکل، اما دائمی کارکنان اعم از کارمندان اداری و یگان حفاظت از فرش‌های موجود در موزه ملی فرش، جای هیچ نگرانی در خصوص وضعیت این فرش‌ها نیست.
 
او اظهار کرد: در ۲ ماه گذشته مسئولان اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان تهران و موزه ملی فرش تلاش کرده‌اند، مشکل قطعی برق این موزه را هرچه زودتر حل کنند؛ اما حل این مشکل پروسه طولانی داشت؛ در وهله اول باید برای تهیه ترانس تأمین اعتبار می‌شد. سپس ترانس باید در زنجان ساخته و به تهران منتقل می‌شد. پس از انتقال ترانس به تهران باید برای نصب آن از اداره برق مجوز بگیریم؛ زیرا نصبش آسان نیست و برای انجام این کار برق منطقه باید مدتی قطع شود.
 
مدیر موزه ملی فرش بیان کرد: امروز با اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان تهران تماس گرفتم و متوجه شدم که کار تهیه و نصب ترانس برق موزه ملی فرش تقریباً تمام شده است و هم‌اکنون در انتظار آن هستیم که اداره برق منطقه برای نصب ترانس به ما زمان بدهد.
 
بیضایی در خصوص وضعیت درختان تنومند فضای سبز موزه ملی فرش نیز گفت: تلاش شده است که در حد ممکن به وضعیت این درختان رسیدگی شود. این درختان نیز الان وضعیت خوبی دارند.
No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا