۳۰۰ دستگاه از ابرخودروی الکتریکی XP-۱ تولید و عرضه می شود

بسیاری از علاقه‌مندان به خودروهای الکتریکی منتظر بودند تا در نمایشگاه اتومبیل نیویورک از نزدیک سوپراسپرت شرکت Hyperion(هایپریون) با نام  XP-۱ را مشاهده کنند اما مسئولان این نمایشگاه به دلیل شیوع بیماری کرونا برگزاری آن را لغو کردند. حالا شرکت سازنده این خودروی الکتریکی با انتشار تصاویری از سوپراسپرت XP-۱ اطلاعات بیشتری از این اتومبیل را به کاربران داده است.

شرکت Hyperion قصد دارد ۳۰۰ دستگاه از ابرخودروی الکتریکی XP-۱ را تولید و از سال ۲۰۲۲ به مشتریان عرضه کند. در این خودرو به جای استفاده از باتری‌های لیتیوم-یون از نوع خاصی از باتری‌ها به نام «عصر فضا» استفاده شده است. این باتری‌ها توانایی بسیار بیشتری برای ذخیره‌سازی انرژی الکتریکی دارند و نیروی لازم برای حرکت خودرو را به طور مستقیم به چرخ‌ها ارسال می‌کنند.

بدنه خودروی الکتریکی XP-۱ به گونه‌ای طراحی شده که نه تنها حالت آیرودینامیکی خاصی را در آن به وجود آورده است بلکه برای تامین انرژی موتور نیز دارای امکاناتی است. قسمت‌هایی از بدنه به سلول‌های دریافت و ذخیره انرژی خورشیدی مجهز شده و از این طریق نیروی الکتریکی بیشتری برای حرکت طولانی‌تر خودرو فراهم می‌شود.

اتومبیل XP-۱  تنها با یکبار شارژ باتری‌ها قادر به طی مسافتی به اندازه هزار و ۶۰۰ کیلومتر است. حداکثر سرعت این خودرو ۳۵۴ کیلومتر بر ساعت و شتاب ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت آن برابر با ۲,۲ ثانیه است. هنوز قیمت رسمی این ابرخودروی الکتریکی اعلام نشده است.

منبع:آنا

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا