از هر دو مدرسه یک مدرسه دسترسی به آب سالم ندارد

در گزارش مشترک سازمان جهانی بهداشت و صندوق کودکان ملل متحد آمده است: بیش از ۸۰۰ میلیون کودک در سراسر جهان قادر به شست وشوی دست های خود در مدارس نیستند این درحالیست که در دستورالعمل های مربوط به بازگشایی مدارس در دوران همه گیری بیماری کووید-۱۹ بر رعایت بهداشت به منظور کاهش احتمال انتقال بیماری تاکید و توصیه شده که مدارس در کنار اقدامات پیشگیرانه دیگر دانش آموزان را به شست وشوی مرتب دست ها ملزم کنند.  

در این گزارش تاکید شده است: هرچند در ۶۰ کشور که با بالاترین تهدید سلامت و بحران بشردوستانه به دلیل همه گیری این بیماری مواجه هستند، از هر دو مدرسه در یک مدرسه دسترسی به آب سالم و رعایت بهداشت با محدودیت روبروست و از هر چهار مدرسه، سه مدرسه در شروع همه گیری بیماری با کمبود خدمات شست وشوی دست ها مواجه هستند.

حدود ۸۱۸ میلیون کودک در جهان به خدمات اولیه شست وشوی دست ها در مدارس دسترسی ندارند. از این میان، ۳۵۵ میلیون کودک که بیشتر آنان از ساکنان شمال آفریقا و غرب آسیا هستند به آب سالم دسترسی دارند اما از دسترسی به صابون محروم هستند. ۴۶۲ میلیون کودک دیگر به خدمات شستشوی دست وها دسترسی ندارند.

به گزارش شبکه خبری سی ان ان، به گفته «تدروس آدهانوم قبریسوس» – دبیر کل سازمان جهانی بهداشت – دسترسی به آب سالم و خدمات بهداشتی در پیشگیری از عفونت و کنترل آن ضروری است.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا