کارایی واکسن های ادعایی کرونا باید طی زمان ثابت شود

 علیرضا بیگلری افزود: تولید واکسن کرونا هم اکنون یکی از مسائل بسیار مهم است. سوالات زیادی در این زمینه وجود دارد، اینکه آیا این بیماری واکسن خواهد داشت یا نه و اگر واکسن دارد کدام واکسن موثر است و اگر واکسن جدیدی تولید می شود چه مدت ایمنی می دهد سه ماه یا ۶ ماه.

وی گفت: در هر صورت در مورد ادعای تولید واکسن باید صبر کنیم تا واکسن مرحله سوم کارآزمایی بالینی را طی کند. بعد باید تمام مدارک و اسناد تولید واکسن را ببینیم و اگر همه مراحل به درستی و صحت انجام شده باشد باید برای جمعیت های میلیونی طی زمان توان ایمنی زایی خودش را ثابت کند.

رئیس انستیتو پاستور ایران افزود: فعلا تا دو سال آینده مهمترین راه پیشگیری از ابتلا به کرونا رعایت پروتکل های بهداشتی به خصوص رعایت فاصله گذاری و استفاده از ماسک است.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. واقعا واکسن کرونا را در انستیتو پاستور ایران ساخته ایم !؟؟؟؟ دقیقا کجای پاستور و توسط چه کسانی؟! اگر تولید و تست حیوانی شده است پس چرا محققین پاستور از آن بی خبرند!؟ اگر اینقدر توانایی هست پس چرا علی رغم داشتن دانش فنی تولید واکسن هاری دامی و سادهتر بودن ساخت آن واکسن ؛ با گذشت ده سال و هزینه کردن میلیاردها تومان و چندین نوبت اعلام ساخت و صادرات این واکسن توسط روسای این موسسه ، نه تنها واکسن هاری انسانی تولید نشده است! بلکه تولید همان واکسن هاری دامی نیز متوقف شده است!؟ از طرف دیگر بعد از سه سال تخصیص یکصد میلیون یورو برای تولید واکسن های روتا ویروس و پنوموکوک و پنج سال مطالعات مقدماتی و سروتایپینگ روتاویروس ها در ایران و خرید دانش فنی و اعزام افراد به چین برای آموزش ساخت و کنترل کیفیت این واکسن، نه تنها هیچ اقدام واقعی صورت نگرفته است!؟ بلکه تمام زیرساخت ها و زحمات گروه موسس قبلی تخریب و نابود شده و محققین و تیم های تشکیل شده تار و مار شده اند؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا