کشف‌ بنزين‌

  • کشف‌ بنزين‌

در چنین روزی در سال 1825 میلادی ، مایکل فارادی دانشمند بر جسته انگلیسی توانست از نفت خام بنزین را استخراج نماید . فیزیک دان و شیمی دان معروف، مایکل فارادی در سال 1791 در نوینگتون به دنیا آمد. وی  در سال 1825 توانست پس از تحقیق بر مشتقات نفتی، بنزین را کشف کند.

  • تولد لئوناردو داوينچي

لئوناردو داوينچي، هنرمند شهير ايتاليايى در 14 اوت 1452م در روستاي وينچي درنزديك شهر فلورانس ايتاليا به دنيا آمد. او چند سالي نيز در فرانسه زندگي كرد و كارهاي هنري و علمي خود را ادامه داد. داوينچي علاوه بر نقاشي و مجسمه‏سازي، در رشته‏هاي رياضي، مهندسي راه و ساختمان، ستاره‏ شناسي، زمين ‏شناسي، كالبدشناسي و هواشناسي استاد بود و اختراعات متعددي در هر زمينه انجام داد.  داوينچي هنرمند بزرگي بود كه آثارش را با نبوغ و آينده‏نگري ژرفي به وجود مي‏آورد. از وي آثار بسياري برجاي مانده كه تابلوهاي شام آخر و لبخند ژوكونْدْ (موناليزا) شهرتي جهاني دارند. هم‏چنين ساختمان كليساي جامع ميلان، از آثار برجسته معماري اوست. لئوناردو داوينچي سرانجام در دوم ماه مه 1519م در 67 سالگي درگذشت.

  • تولد هانس کریستین اورستد

هانس کریستین اورستد متولد 14 اوت 1777 بود. وی شیمیدان و فیزیکدان سرشناس دانمارکی قرن هجدهم و نوزدهم که بیشتر به‌دلیل این کشف که جریان الکتریکی میدان مغناطیسی ایجاد می‌کند، که یکی از مباحث مهم الکترومغناطیس است، مشهور شد.اورستد 9ئ مارس 1851در سن 73 سالگی درگذشت.

  • تولد جان لوگی بِرد

جان لوگی بِرد متولد ۱۴ اوت ۱۸۸۸ بود. وی مهندس بریتانیایی، مخترع تلویزیون و نخستین پخش رنگی برنامه‌های تلویزیونی الکترونیکی بود. تلویزیون الکترومکانیکی که جان برد اختراع کرد نهایتاً توسط ولادیمیر زورکین و فیلو فارنزورث تکامل داده‌شده، به تلویزیون کاملاً الکترونیکی تبدیل شدند. موفقیت‌های جان لوگی برد در توسعه فناوری پخش برنامه‌های تلویزیونی و سینمایی رنگی جایگاه ویژه‌ای در تاریخ تکامل تلویزیون به وی عطا کرده است.او در ۱۴ ژوئن ۱۹۴۶ درگذشت.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا