تولید انبوه خودروهای الکتریکی توسط هیوندای

شرکت خودروسازی هیوندای نام تجاری جدید Ioniq را برای مدل‌های برقی خود انتخاب کرده است. بر اساس اطلاعیه رسمی هیوندای، این سازنده خودروی کره‌ای تا سال ۲۰۲۴ میلادی سه مدل از خودروهای برقی را به عنوان نخستین مدل‌های خط تولید جدید خود معرفی خواهد کرد.

این شرکت بزرگ خودروساز کره‌ای اعلام کرده که قصد دارد تا سال 2025 حداقل 16 مدل خودروی الکتریکی جدید را معرفی کرده و به تولید انبوه برساند. هدف نهایی هیوندای این است که فروش سالانه وسایل نقلیه الکتریکی خود را به بیش از نیم میلیون خودرو برساند.

بر اساس اعلام رسمی هیوندای، این خودروها همگی با نام اصلی برند Ioniq معرفی‌شده و مدل‌های مختلف آن با اعداد متفاوت نشان داده می‌شوند. اولین مدل تولیدی که از این سری خودروها وارد بازار خواهد شد، مدل ۲۰۲۱، Ioniq 5  است. این خودرو، یک کراس اوور نسبتاً کوچک است که بر اساس خودروی مفهومی  رادیکال ۴۵ «radical 45» که در نمایشگاه موتور فرانکفورت در سال گذشته رونمایی شده بود، ساخته می‌شود.

این پروژه اولیه در سال ۲۰۲۲ توسط مدل اسپرت  الکتریکی  Ioniq 6 دنبال شده، که احتمالاً خودرویی بسیار کم مصرف خواهد بود. یک SUV بزرگ با نام Ioniq 7 در سال ۲۰۲۴ این مجموعه را تکمیل کرده و به‌این‌ترتیب هیوندای رسماً به جمع تولیدکنندگان خودروهای الکتریکی می‌پیوندد.

هنوز جزئیات طراحی نهایی هر سه خودروی فوق‌الذکر اعلام نشده و اطلاعی از آن در دست نیست. با این حال، هیوندای پیش از این گفته بود که قصد دارد برای هر یک از آن‌ها طراحی متمایز و متفاوتی داشته باشد، در همه این خودروها چراغ‌های پیکسلی استفاده شده و گفته می‌شود تمامی این مدل‌ها قابلیت شارژ سریع و حرکت در مسافتی طولانی را دارند. هر سه این مدل‌ها دارای  فضای داخلی بسیار بزرگی بوده و هیوندای از آن‌ها با عنوان اتاق‌های هوشمند یادکرده است.

این شرکت بزرگ خودروساز کره‌ای اعلام کرده که قصد دارد تا سال ۲۰۲۵ حداقل ۱۶ مدل خودروی الکتریکی جدید را معرفی کرده و به تولید انبوه برساند. هدف نهایی هیوندای این است که فروش سالانه وسایل نقلیه الکتریکی خود را به بیش از نیم میلیون خودرو برساند. این تعداد خودرو  معادل بیش از ۱۰ درصد از کل فروش هیوندای در سال ۲۰۱۹ است. به طور کلی، گروه خودروسازی هیوندای قصد دارد ۵ درصد از بازار جهانی اتومبیل هوشمند و الکتریکی را به خود اختصاص داده و صرفاً یک خودروساز سنتی نباشد.

مترجم: احسان محمدحسینی

No tags for this post.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا