آزمون کارشناسی ارشد رشته‌ھای گروه پزشکی سال ۹۹ برگزار می شود

به گزارش روز دوشنبه معاونت فرهنگی – دانشجویی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی،  آزمون کارشناسی ارشد رشته ھای گروه پزشکی سال ۹۹ در نوبت صبح و عصر پنج شنبه این هفته و صبح و عصر جمعه در ۳۵ حوزه امتحانی با رقابت ۸۱ هزار و ۱۷ داوطلب برگزار می شود.

روند آزمون نوبت صبح از ساعت ۷:۳۰ صبح شروع و آزمون راس ساعت ۹ صبح برگزار می شود. همچنین، روند آزمون نوبت عصر از ساعت ۱۴:۳۰ عصر آغاز شده و آزمون راس ساعت ۱۶ عصر برگزار می شود.

براساس اعلام معاونت فرهنگی – دانشجویی وزارت بهداشت مدت زمان پاسخگویی به سوالات در رشته آمار زیستی ۱۱۰ دقیقه، رشته مهندسی پزشکی بیوالکتریک ۱۲۰ دقیقه و بقیه رشته ها به مدت ۱۶۰ دقیقه است.

همچنین زمان دریافت کارت ورود به جلسه از روز گذشته ۱۹  مرداد آغاز شده و تا روز سه شنبه ۲۱ مرداد ماه ادامه دارد، داوطلبان توجه داشته باشند از ورود داوطلبان فاقد کارت ورود به جلسه آزمون و کارت شناسایی (کارت ملی یا شناسنامه)، به جلسه آزمون ممانعت می شود.

داوطلب برای دریافت کارت باید سه مرحله را انجام دهند. نخست،  پس از ورود با کد رهگیری، ابتدا فرم خود اظهاری قابل مشاهده است. پس از تکمیل و تایید این فرم داوطلب به مرحله دوم وارد می شود. این فرم در زمان فعال بودن سامانه جهت دریافت کارت، فعال است. پس از اتمام مهلت دریافت کارت ورود به جلسه، جهت رعایت پروتکل های بهداشتی و اعلام به حوزه امتحانی داوطلب، این فرم تا  ۲۴ ساعت قبل از جلسه آزمون، قابل ویرایش است.

در مرحله بعدی، ویرایش معدل فعال می شود. داوطلب در صورت نیاز به تصحیح معدل، گزینه ویرایش را انتخاب و در صفحه باز شده نسبت به تصحیح معدل خود اقدام کند. در صورتی که معدل صحیح باشد و نیاز به ویرایش نداشته باشد، گزینه ثبت نهایی زده شود. این مرحله فقط در زمان فعال بودن دریافت کارت فعال خواهد بود و پس از اتمام زمان دریافت کارت، ویرایش معدل به هیچ عنوان امکان پذیر نیست.

در مرحله سوم دریافت کارت، پس از اتمام و ثبت نهایی دو مرحله قبلی، دریافت کارت فعال می شود و داوطلب می تواند کارت خود را دریافت کند و به همراه کارت برگه راهنما نیز چاپ خواهد شد.

داوطلبان تنها مجاز هستند مداد، پاک کن، کارت شناسایی معتبر و ماسک (و فقط برای ۷ رشته مشخص شده ماشین حساب ساده) به همراه داشته باشند.

به منظور رعایت نکات بهداشتی و حفظ سلامتی تمامی داوطلبان، افرادی که مبتلا به بیماری کرونا هستند از سایر داوطلبان جدا شده و در فضایی مجزا امتحان می دهند.

برای حفظ سلامتی، تمامی داوطلبان باید پس از اتمام آزمون تا زمان اعلام عوامل اجرایی آزمون، همچنان در صندلی خود مستقر باشند تا مجوز خروج به تدریج و با رعایت فاصله اجتماعی، صادر شود.

در صورت هر گونه تغییر در روند آزمون، مراتب از طریق سامانه مرکز سنجش آموزش پزشکی اطلاع رسانی می شود.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا