کتاب «کیمیاگر» به چاپ بیستم رسید

کتاب «کیمیاگر» نوشته رضا مصطفوی همزمان با سالروز میلاد امام موسی کاظم (ع)، توسط انتشارات عهد مانا به چاپ بیستم رسید. چاپ اول این‌کتاب اردیبهشت ۹۸ عرضه شد و حالا نسخه‌های چاپ بیستمش راهی بازار نشر شده‌اند.

کیمیاگر، دربرگیرنده یک‌روایت تاریخی است که در دوران امام موسی کاظم(ع) رخ داده و ابوالفتوح رازی، از عالمان قرن ششم، آن را در آثار خود نقل کرده است. این‌داستان که رضا مصطفوی، آن را در قالب یک رمان تاریخی به نگارش درآورده، ماجرای جستجوگر جوانی است که برای یافتن کیمیا وارد شهر بغداد می‌شود؛ بغدادی که به‌تازگی بنا شده و پایتخت خلافت عظیم عباسیان است. در دوره عباسیان، کرسی‌های مناظره برپا می‌شده و پیروان ادیان و مذاهب گوناگون، در این‌مجالس به مناظره می‌نشسته‌اند و گاهی این مجالس، ابزاری برای تفتیش اعتقاد مسلمانان، به‌ویژه شیعیان و قلع و قمع آنان بوده است.

کیمیاگری که قهرمان داستان پیش‌رو در پی او آمده، در یکی از این مناظرات تاریخی، ولایت امیر مؤمنان را اثبات می‌کند و خود و اطرافیان را دچار چالش‌هایی می‌کند؛ حسنیه که زمانی شاگرد امام صادق بوده، کیمیاگری است که دانش خود را از امام صادق(ع) آموخته است.

داستان کیمیاگر، بن‌مایه اثبات حقانیت غدیر را دارد. این‌کتاب نخستین اثر داستانی مصطفوی است که پیش از این، به چاپ آثار پژوهشی در حوزه تاریخ مبادرت داشته است. او در رمان خود، یکی از مناظرات اصیل کلامی شیعه را با روشن‌کردن زوایای تاریخی آن در قالب قصه مطرح کرده است.

این‌کتاب با ۱۳۶ صفحه و قیمت ۱۹ هزار تومان منتشر شده است.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا