۱۹۰ میلیارد ریال حجم ریالی قراردادهای سازمان جهاددانشگاهی تهران

 حمید هاشمی اظهار داشت: در طرح‌های صنعتی قراردادهایی با شرکت‌های خودروسازی منعقد شد. همچنین، در حوزه نفت و پتروشیمی و گاز هم با شرکت نفت‌خیز جنوب، شرکت ملی گاز ایران و پتروشیمی تفاهم نامه هایی به امضا رسید که به واسطه آن محصولات و خدمات دانش بنیان عرضه شد.

وی افزود: از نمونه‌های بارز جهش تولید در حوزه تکثیر درختان میوه و گیاهان تزئینی است که نسبت به سال گذشته رشد قابل توجهی داشته است؛ به نحوی امسال در این واحد  ۶۰ هزار نهال تولید و تکثیر شد. مرکز خدمات تخصصی آبزیان برای ارائه واکسن و خدمات مدیریتی مزارع پرورش آبزیان تاکنون فعالیت‌های درخور توجهی داشته است.

معاون پژوهشی و فناوری سازمان جهاد دانشگاهی تهران گفت: از دیگر فعالیت ها می توان به راه‌اندازی کلینیک خدمات تخصصی آبزیان در مجموعه دامپزشکی اشاره کرد. هم‌چنین مراکز تحقیقات و فناوری که در این حوزه راه‌اندازی و تثبیت شد چارچوب اولیه آن در جهاددانشگاهی به طور ضمنی تأیید شد. فعالیت‌ها و گردش کار بر روال خود در حال انجام و با کارفرما و بازار و جامعه ارتباط برقرار است.

هاشمی ادامه داد: در دسته دوم فعالیت‌های حوزه پژوهشی سازمان جهاد دانشگاهی تهران ارتباط با سازمان‌های مختلف علاوه بر کارفرما و پیمانکار است که بر این اساس تفاهم‌نامه همکاری با دانشگاه علم و فرهنگ، سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تهران، مجتمع فولاد اسفراین، سازمان نظام دامپزشکی و همکاری های مناسبی با صنعت نفت ایران، صنعت فولاد، صنایع خودروسازی و صنایع دفاعی، مترو و … به امضا رسیده است. از این موارد برخی به انعقاد قرارداد منتهی شده، برخی در شرف عقد قرارداد است و برخی قراردادها هم با موفقیت به پایان رسیده است.

طرح های فناورانه جهاددانشگاهی تهران

هاشمی با بیان این‌که بخش پژوهش و فناوری سازمان جهاد دانشگاهی تهران در حوزه پروژه ۵ طرح فناورانه داشته است، افزود: ۳ طرح اصلی شامل ساخت کریستالیزاتور برای ریخته‌گری پیوسته در صنایع فولاد، کویل لوله مغزی سیار با کاربرد در صنایع نفت و گاز، فرمون مبارزه با آفات کشاورزی است و دو طرح دیگر در حوزه تولید مواد شیمیایی است. 

معاون پژوهش و فناوری سازمان جهاد دانشگاهی تهران با اشاره به ساخت تجهیزات و ماشین‌آلات برای مجتمع فولاد اسفراین و شرکت دنیای مس (تولید چرخ مسی) خاطرنشان کرد: البته طرح‌های پیشنهادی هم برای خودروسازی و شرکت بهینه‌سازی انرژی و مصرف سوخت ارائه شده که از روند مناسبی برای توافق برخوردار است.

توسعه پژوهش و فناوری در جهاددانشگاهی تهران

هاشمی گفت: در بخش منابع انسانی جذب نیروهای متعددی از هیات علمی و پژوهشگر تا کارشناس برای تأمین سرمایه انسانی مورد نیاز انجام شده است. تجهیز آزمایشگاه‌ها و کارگاه‌ها و نصب و راه‌اندازی تأسیسات جدید از دیگر اقدامات است تا حد امکان زیرساخت ­های مورد نیاز پژوهشگران برای انجام فعالیت پژوهشی و فناورانه فراهم شود.

وی افزود: حوزه پژوهش و فناوری سازمان جهاد دانشگاهی تهران از شکل سازمان‌های اداری و بوروکراتیک خارج و سازمانی «علمی – اجتماعی» است که در این دسته از سازمان‌ها میزان تعاملات و در نتیجه پویایی بیشتر است.

معاون پژوهش و فناوری سازمان جهاد دانشگاهی تهران یادآور شد: بخش پژوهش و فناوری همواره تعامل با صنایع و دستگاه‌های دولتی را مد نظر داشته است که در آن وجود اعتماد دو طرفه ضروری است. رویکرد در حوزه پژوهش تبدیل شدن به سازمانی اجتماعی برای افزایش توانمندی و هم‌افزایی جامعه پژوهشگران، فناوران، صنعتگران و کارشناسان است تا ارزش افزوده‌هایی را برای سازمان داشته باشیم و نیازهای کشور را تأمین و مشکلات را  برطرف کنیم و در جهت اعتلای کشور گام برداریم.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا