تسهیلات بانک توسعه تعاون موجب ایجاد ۳۶ هزار اشتغال جدید شد

حجت اله مهدیان در این نشست که به مناسبت یازدهمین سالگرد تأسیس بانک و همچنین بزرگداشت روز خبرنگار با حضور جمعی از رسانه‌های تصویری به‌صورت حضوری و تعداد کثیری از اهالی رسانه به‌صورت ویدئوکنفرانس برگزار شد، ضمن تبریک روز خبرنگار به همه فعالین عرصه رسانه، خبرنگاری را شغلی حساس، پر ریسک و بسیار سخت توصیف نمود و برای همه تلاشگران عرصه خبر آرزوی موفقیت نمود.

مدیرعامل بانک توسعه تعاون اظهار داشت: بانک توسعه تعاون در آغاز دوازدهمین سال فعالیت خود قرارگرفته است و این بانک با در اختیار داشتن ۴۴۰ واحد بانکی و پنج هزار نیروی انسانی، ارائه‌دهنده خدمات تخصصی بانکی به تعاونگران و همچنین خدمات مالی و بانکی به آحاد جامعه است.

وی با اشاره به حضور بانک توسعه تعاون به‌عنوان یکی از چهار موسسه عامل پرداخت تسهیلات اشتغال پایدار روستایی و عشایری گفت: این طرح از بهمن‌ماه سال ۹۶ در این بانک پیگیری و به اجرا درآمده است و در چهار مرحله ابتدایی ۲۵ هزار میلیارد ریال تسهیلات به کارآفرینان و تعاونگران مناطق روستایی و عشایری پرداخت گردیده است که ماحصل این تسهیلات توسعه‌ای، ایجاد بالغ‌بر ۳۶ هزار شغل در این مناطق بوده است.

مهدیان حجم تسهیلات پرداختی در مرحله پنجم طرح را ۱۵ هزار میلیارد ریال تسهیلات اعلام نمود و افزود: در پایان مرحله پنجم، حجم تسهیلات پرداختی بانک در این طرح به ۴۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات خواهد رسید که سهم ۲۰ درصدی از مراحل اجرایی و تخصصی طرح به نام بانک رقم خواهد خورد.

حمایت بانک توسعه تعاون از مشاغل آسیب‌دیده از کرونا همچنان ادامه دارد

مهدیان همچنین در پاسخ به سؤالی در خصوص اقدامات بانک توسعه تعاون در حمایت از کسب‌وکارهای آسیب‌دیده از کرونا، اقدامات حمایتی این بانک در مواجهه با شرایط اقتصادی جدید به دلیل شیوع این ویروس را در چهار مرحله، قابل‌ذکر دانست و گفت: بانک توسعه تعاون در حمایت از تعاونی‌ها در ایام کرونا در نخستین گام با حضور در تفاهم‌نامه چهارجانبه با حضور وزارت کار و رفاه اجتماعی، صندوق کارآفرینی امید و صندوق سرمایه‌گذاری بخش تعاون اقدام به پرداخت تسهیلات حمایتی به این دسته از تعاونی‌ها نموده است.

وی گفت: در این بخش ۱۰۰ میلیارد تومان با نرخ ۴ درصد و بازپرداخت یک‌ساله پیش‌بینی‌شده است که تاکنون بالغ‌بر ۲۶۳ شرکت تعاونی در این چهارچوب به بانک معرفی‌شده و بالغ‌بر ۱۱ میلیارد تومان تسهیلات از سوی بانک توسعه تعاون در این راستا به تعاونی‌های آسیب‌دیده از کرونا پرداخت گردیده است که تا پایان سال مجموع این حجم تسهیلات به‌صورت کامل پرداخت خواهد شد که این نخستین اقدام مشترک با عنوان «جنبش بخش تعاون علیه کرونا» بوده است.

مهدیان افزود: علاوه بر این، مبلغ ۱ هزار میلیارد تومان برای حمایت از کسب‌وکارهای آسیب‌دیده از کرونا از محل منابع داخلی بانک با نرخ ۱۴ تا ۱۸ درصد با بازپرداخت ۲۴ ماهه از سوی بانک توسعه تعاون پیش‌بینی‌شده که از این میزان تاکنون بالغ‌بر ۵۰ میلیارد تومان به متقاضیان واجد شرایط پرداخت گردیده است.

مدیرعامل بانک توسعه تعاون تأکید کرد: همچنین بر اساس تکلیف بانک مرکزی به شبکه بانکی کشور، در اقدام بعدی اقساط سه‌ماهه اسفند، فروردین و اردیبهشت، برای در حدود ۴۸ هزار فقره‌ای که از تسهیلات قرض‌الحسنه بانک توسعه تعاون به مبلغ مجموعاً ۵۵ میلیارد تومان استفاده کرده بودند، دریافت نشد و به مهلت سررسید بازپرداخت این تسهیلات افزوده گردید.

وی تصریح کرد: همچنین بر اساس تصمیم دولت، مجموعاً مبلغی بالغ‌بر ۳۵ میلیارد تومان تسهیلات یک‌میلیون تومانی به خانوارهای واجد شرایط یارانه پرداخت گردیده است.

مهدیان به نقش عاملیتی بانک در پرداخت تسهیلات ده میلیون ریالی به سرپرستان خانوار اشاره نمود و در ادامه خاطرنشان کرد: مطابق دستورالعمل بانک مرکزی، دریافت اقساط ۴۸ هزار فقره تسهیلات قرض‌الحسنه در حجم ۵۵۰ میلیارد ریال به مدت سه ماه به پایان خرداد موکول گردید.

وی با اشاره به تکالیف بانک توسعه تعاون در پرداخت تسهیلات ازدواج جوانان گفت: سهمیه بانک در سال پیشین سه هزار میلیارد ریال بوده که تماماً پرداخت گردیده و در سال جاری نیز سهمیه شش هزار میلیارد ریال می‌باشد که تاکنون علیرغم شیوع کرونا و محدودیت‌های به وجود آمده باگذشت چهار ماه از سال به میزان ۹۶۰ میلیارد ریال پرداخت گردیده است و تسریع روند در ماه‌های آتی کلیه تعهدات بانک در این حوزه اجرایی خواهد گردید.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا