استفاده ۷۰۰ جانباز از پنجه کربنی ایرانی

مغاره عابد مدیر عامل شرکت دانش بنیان تولید کننده پنجه های کربنی ورزشی CGS امروز در رونمایی از این محصول در محل معاونت علمی و فناوری عنوان کرد: این شرکت از سال ۹۱ تأسیس و در سال ۹۳ با ساخت نمونه آزمایشگاهی پنجه های کربنی وارد مرحله دانش بنیانی شد.

وی با اشاره به آخرین آمار افراد قطع عضو اظهار داشت: براساس آخرین آمار ۱۰۰ هزار نفر قطع پا در کشور وجود دارد که از این تعداد ۵۵ هزار نفر تحت پوشش بیمه نیستند. همچنین ۱۵ هزار نفر از این تعداد از جانبازان کشور هستند.

عابد با بیان اینکه پنجه های نسل قدیم محدودیت هایی را برای افراد معلول به وجود می آوردند، گفت: در تعریف سازمان بهداشت جهانی سه هدف برای به کارگیری این پنجه ها در افراد وجود داشت؛ بهبود فیزیکی، برگشت استقلال و بازگشت فرد معلول به جامعه از اهدافی است که سازمان بهداشت جهانی در راستای استفاده از پنجه های مصنوعی برای افراد معلول ارائه کرده است.

مدیر عامل شرکت دانش بنیان تصریح کرد: ما توانستیم در این شرکت دانش بنیان پروتزی را آماده کنیم که مورد تأیید اداره کل تجهیزات پزشکی باشد.

وی با بیان اینکه از سال ۹۴ تاکنون تولید انبوه پنجه های کربنی را در این شرکت آغاز کردیم، گفت: تاکنون این پنجه ها برای هزارقطعه استفاده شده است. همچنین ۷۰۰ پنجه توسط جانبازان مورد استفاده قرار گرفته است.

عابد با اشاره به کشورهای خارجی هدف برای صادرات پنجه های کربنی، گفت: عراق و سوریه جز کشورهایی هستند که تاکنون توانستیم به آنها پنجه های کربنی را صادر کنیم و قدم های خوبی در راستای صادرات برداریم.

مدیر عامل شرکت دانش بنیان با بیان اینکه پنجه های کربنی محدودیت های حرکتی دارند، خاطرنشان کرد: از این رو درصدد برآمدیم که پنجه های ورزشی را با استفاده از دانش محققان کشور در این شرکت به تولید برسانیم.

وی با بیان اینکه از این رو توانستیم یک پکیج ایرانی را در راستای ساخت پنجه های کربنی، ورزشی در این شرکت فراهم کنیم، ادامه داد: این پکیج ایرانی توسط خیلی از افراد استفاده می شود.

این محصول با حضور معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری رونمایی شد.

منبع:مهر

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا