نانو آفت‌کش‌های که دوستدار محیط‌زیست هستند

محسن کرمی مدیر عامل این شرکت نانوآفت‌کش ارگانیک تولید شده را یک محصول دافع حشرات، کرم و انواع آفت‌های محصولات کشاورزی، به ویژه میوه‌ها دانست و افزود: ما با بهره‎‏گیری از خواص آفت‏‎گریزی عصاره‎‏های گیاهی و فرمولاسیون تجربی بیش از ۱۰ عصاره گیاهی این محصول را تولید و به بازار عرضه کرده‌ایم.

کرمی با بیان اینکه در حال حاضر ظرفیت تولید ۳ هزار لیتر در روز از این آفت‌کش را داریم، اظهار کرد: از آنجایی که فروش آفت کش‌ها فصلی است و تنها در برخی ماه‌ها از سال این محصول به وفور استفاده می‌شود، میزان فروش ما در چنین ماه‌هایی تقریبا ۲۰ هزار لیتر است.

وی با تاکید بر اینکه آفت‌کش‌های نانویی تولید شده برای انسان و محیط‌زیست مشکل‌ساز نیست و حتی اگر روی میوه‌ها باقی‌ بماند، مصرف آن باعث بیماری نمی‌شود، خاطر نشان کرد: این محصول نسبت به آفت‌کش‌های شیمیایی از قیمت بسیار پایین‌تری برخوردار بوده و در عین حال کارایی بسیار بالایی نیز دارد.

مجری طرح از رایزنی با خریدارانی از سوریه و افغانستان برای خرید این محصول خبر داد که نمونه‌هایی به آن‌ها برای تست عملکرد محصول داده شده‌است و ادامه داد: نانو آفت ‌کش ارگانیک ما بر خلاف سایر آفت‏کش‎های ارگانیک موجود در بازار، عصاره تقطیری گیاهی نیست و یک نوع نانوسوسپانسیون بوده که به دلیل دارا بودن عصاره‎‏های گیاهی، خاصیت آفت‎‏گریزی قوی‌تری نسبت به سایر آفت کش‌های گیاهی دارد و از سوی دیگر به‌دلیل دارا بودن نانوذرات بافت‎‏های گیاهی، غنی از مواد غذایی است که به آسانی از سطح برگ‏‎ها جذب می‎شود.

به گفته وی قطر میانگین نانوذرات در فاز سوسپانسیون ۳۰ نانومتر است و با کنترل فرآیند، امکان تغییر ابعاد نانوذرات وجود دارد. به‌طور میانگین ۱۰ میلی‏‌لیتر از این آفت‏‌کش برای یک درخت متوسط کافی است.

کرمی از جمله مزیت‌های این آفت‌کش را استفاده از انواع مواد موثره گیاهی، ارگانیک بودن و فاقد هرگونه افزودنی شیمیایی، بدون تأثیر مخاطره‎‌‏آمیز بر روی بافت خاک و آب، فاقد هر گونه عنصر فلزی سنگین، قابلیت جذب مواد غذایی موجود در آفت‏‎کش از سوی برگ‏‎های درختان و پوست میوه‎‏ها، افزایش کیفیت و کمیت محصولات کشاورزی، تقویت و افزایش مقاومت گیاه در سال‎‏های آتی غلظت بالاتر نسبت به سایر آفت‏‎کش‌‏های ارگانیک دانست.

منبع:ایسنا

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا