محققان جهاددانشگاهی در حال ساخت یک رام قطار هستند

دکتر حمیدرضا طیبی در خصوص قرارداد منعقد شده بین جهاد دانشگاهی و معاونت علمی در راستای تولید یک رام قطار مترو در گفتگو با مهر اظهار داشت: خوشبختانه با حمایت معاونت علمی و شرکت مترو که بخشی از منابع را تامین می‌کنند محققان جهاد دانشگاهی در صدد هستند که یک رام قطار ملی را طراحی کنند و در خط قرار دهند.

رئیس جهاد دانشگاهی با بیان اینکه ساخت یک رام قطار ۷ واگنه مد نظر است، بیان کرد: اکنون محققان جهاد در حال ساخت بخش‌های واگن‌های قطار هستند که تا پایان سال در تست سیر قرار می‌گیرد.

طیبی با بیان اینکه مشکل عمده ما تهیه اقلام در شرایط تحریمی است، بیان کرد: البته که نوسان قیمت در کشور نیز مزید بر علت شده است ولی تا آنجایی که ممکن است تولید این قطار را در پیش می‌گیریم تا بتوانیم با تولید آن در کشور صرفه‌جویی ارزی داشته باشیم.

طیبی خاطر نشان کرد: پروژه اکنون در مراحل خوبی است و امیدواریم تا پایان سال با این همتی که وجود دارد در تست سیر قرار بگیرد.

رئیس جهاد دانشگاهی با تاکید بر اینکه می‌بایست آزمایش‌های اصلی به شکل‌های مختلف با مسافر و بار انجام بگیرد و سپس به تدریج وارد ایستگاه‌ها شود، افزود: امیدواریم که تعداد زیادی از این قطار ساخته شود و به تدریج با افزایش تعداد رام‌های قطار مشکل رفت و آمد درون شهری مرتفع شود.

به گفته طیبی، اگر تست سیر با موفقیت انجام شود می‌بایست با شرکت مترو، قرارداد برای فازهای تولید انبوه منعقد شود تا با قیمتی ارزان‌تر از نمونه‌های خارجی در کشور مورد استفاده قرار بگیرد.

طیبی خاطر نشان کرد: این قطار بر اساس استانداردهای بین‌المللی در حال ساخت است که قیمتی کمتر از نمونه خارجی دارد؛ قیمت هر نمونه خارجی ۹۰۰ هزار یورو است که کمتر از این قیمت به تولید خواهد رسید.

وی افزود: تمام قطعات مورد نیاز قطار را تا جای ممکن بومی سازی می‌کنیم و مابقی که برای تولید هزینه بر هستند را وارد خواهیم کرد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا