اینستاگرام قابلیت Reels را فعال کرد

Reels مشابه تیک تاک به کاربر اجازه می‌دهد تا ویدیوی کوتاه تولید کرده و با اضافه کردن آهنگ آن را با بقیه به اشتراک بگذارد. به کمک این قابلیت می‌توانید کلیپ‌هایی تا حداکثر ۱۵ ثانیه درست کرده و موزیک دلخواه، فیلتر یا افکت‌های مختلف را به آن اضافه کنید.

اینستاگرام برای کاربرانی که می‌خواهند از Reels برای افزایش فالوور استفاده کنند، صفحه اکسپلور را دستخوش تغییراتی کرده و در بالای صفحه محلی را به این قابلیت اختصاص داده که به کاربران اجازه اسکرول افقی را همانند For You Page در تیک تاک می‌دهد.

امکان استفاده از قابلیت Reels با پروفایل خصوصی یا عمومی وجود داشته و طبیعتاً با عمومی بودن پروفایل کاربران بیشتری ویدیوهای شما را پیدا می‌کنند. برای کاربرانی که فعالیت خصوصی را ترجیح می‌دهند، ویدیوهای ایجاد شده در Reels فقط در صفحه Feed یا استوری دوستان نمایش داده خواهند شد. لازم به ذکر است که این قابلیت کاملا داخل اپ اینستاگرام بوده و اپلیکیشن جداگانه ندارد.

ویدیوهای Reels را می‌توان یکجا یا در قالب چند سری کلیپ ضبط کرده و یا ویدیوهای موجود در گالری را آپلود کرد. ابزارهایی که دوربین برای درست کردن Reel در اختیار شما قرار می‌دهد تا حدودی شبیه تیک تاک بوده و می‌توان کارهایی نظیر دستکاری سرعت، اضافه کردن افکت، گذاشتن تایمر و اضافه کردن صدا را انجام داد.

اینستاگرام می‌گوید بیش از ۵۰ درصد از کاربران ماهانه از صفحه Explore استفاده می‌کنند و حالا به لطف اضافه شدن Reels به این صفحه، کاربران فرصت وایرال شدن با تولید ویدیوهای سرگرم کننده را پیدا کرده‌اند. البته برخلاف تیک تاک فعلاً خبری از پرداخت دستمزد به تولیدکنندگان محتوا برای Reels نیست و ممکن است چنین قابلیتی در آینده اضافه شود.

قابلیت Reels در ابتدا از برخی قابلیت‌ها بی بهره خواهد بود. برای مثال فعلاً نمی‌توان مثل تیک تاک ویدیوهای «دوئت» ایجاد کرد که یکی از قابلیت‌های محبوب این اپ به شمار می‌رود. علاوه بر این امکان آپلود مستقیم آهنگ وجود ندارد.

منبع:دیجیاتو

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا