نخستین نوبت کنکور کارشناسی ارشد ۹۹ آغاز شد

دومین کنکور سراسری کشور در شرایط شیوع کرونا، از ساعت ۸ صبح امروز پنجشنبه در مقطع کارشناسی ارشد کلید خورد؛ در این نوبت از کنکور، ۳۲۱ هزار و ۵۰۴ داوطلب در ۳۳ رشته امتحانی در حال رقابت هستند.

کل آمار داوطلبان ثبت نام کننده در آزمون کارشناسی ارشد با احتساب داوطلبان متقاضی در رشته های امتحانی دوم یا شناور ۶۹۴ هزار و ۴۱۷ نفر و آمار داوطلبان بدون احتساب رشته های شناور، ۶۴۷ هزار و ۵۵۴ نفر است.

از تعداد ۶۴۷ هزار و ۵۵۴ نفر (بدون احتساب رشته های شناور) ۳۲۴ هزار و ۱۲۶ نفر زن و ۳۲۳ هزار و ۴۲۸ نفر مرد هستند؛ در واقع ترکیب جنسیتی کنکور کارشناسی ارشد حدود ۵۰-۵۰ است.

ترکیب جنسیتی داوطلبان کنکور کارشناسی ارشد با احتساب متقاضیان رشته های شناور، شامل ۳۴۴ هزار و ۵۵۸ نفر زن و ۳۴۹ هزار و ۸۵۹ نفر مرد است.

آزمون کارشناسی ارشد سال ۹۹ از صبح امروز در ۸۰ شهرستان کشور و ۲۳۶ حوزه امتحانی برگزار می شود.

فرایند دریافت کارت ورود به جلسه کنکور کارشناسی ارشد از صبح روز دوشنبه ۱۳ مردادماه در سایت سازمان سنجش آموزش کشور آغاز شده است و تا شنبه ۱۸ مردادماه ادامه دارد.

آمار سایر داوطلبان حوزه های امتحانی

در نوبت صبح روز جمعه ۱۷ مردادماه ۲۸۳ هزار و ۴۱۴ داوطلب در ۳۶ حوزه امتحانی و در روز شنبه ۱۸ مردادماه ۸۹ هزار و ۴۹۹ نفر در ۶۴ حوزه امتحانی به رقابت می پردازند.

بر اساس اعلام روز گذشته فاطمه زرین آمیزی ‌سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور گفت: نتایج اولیه کنکور کارشناسی ارشد دهه دوم شهریورماه در سایت این سازمان به اطلاع داوطلبان می رسد.

۸۵ داوطلب کرونایی

کنکور کارشناسی ارشد ۸۵ داوطلب مبتلا به کرونا دارد که این افراد هفته گذشته در فرآیند خوداظهاری، از ابتلای خود به ویروس کرونا خبر دادند. این داوطلبان در بیمارستان مورد تایید وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی همچنین با حضور نماینده این وزارتخانه و سازمان سنجش آموزش کشور در آزمون شرکت می کنند.

پروتکل‌های بهداشتی کنکور کارشناسی ارشد

سازمان سنجش آموزش کشور با توجه به تجریبات برگزاری کنکور دکتری ۹۹ که ۹ مردادماه برگزار شد، پروتکل های بهداشتی را دقیق تر برگزار می کند.

همراه داشتن ماسک ۳ لایه معمولی (بدون فیلتر) و استفاده صحیح از آن (از بالای بینی تا زیر چانه)، از ابتدای ورود به حوزه برگزاری آزمون تا پایان برگزاری آزمون و خروج از حوزه امتحانی الزامی است.

همچنین داوطلبان باید هنگام عطسه یا سرفه حتما از دستمال کاغذی استفاده کنند.

در صورت داشتن سوال ضروری از عوامل اجرایی در طول برگزاری آزمون باید با رعایت فاصله مناسب و داشتن ماسک اقدام به صحبت کنند.

داوطلبان باید در پایان آزمون تا زمان اعلام خروج از سالن توسط عوامل اجرایی همچنان بر صندلی خود مستقر باشند.

پاک کردن و ضدعفونی کردن دست بعد از درج اثر انگشت در پاسخنامه با پد الکلی (که توسط حوزه امتحانی به آنها تحویل می‌شود) باید انجام شود.

کاهش ظرفیت پذیرش دانشجو در کارشناسی ارشد

بر اساس اعلام سازمان سنجش آموزش کشور، ظرفیت پذیرش در کنکور کارشناسی ارشد ۹۹ تعداد ۱۵۷ هزار نفر اعلام شده است که این آمار در مقایسه با ظرفیت ۱۷۰ هزار نفری سال گذشته، ۱۳ هزار نفر و معادل هشت درصد کاهش یافته است.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا