فیل شیلراستعفا داد

جاسویاک پیش از اینکه به عنوان رهبر بازاریابی اپل انتخاب شود، مسئولیت بازاریابی محصولات این کمپانی را برعهده داشت. بازاریابی یک نقش بسیار مهم و حیاتی در اپل محسوب می‌شود و بیش از تبلیغات محصولات است، به همین دلیل تغییر ساختاری اخیر اهمیت بسیار بالایی دارد.

اپل با انتشار این خبر، بخش بازاریابی را مسوول مدیریت و بازاریابی محصولات، روابط توسعه دهنده، تحقیقات بازار، مدیریت کسب و کار، آموزش، پروژه و همچنین بازاریابی جهانی اعلام کرده است. جاسویاک طی دو دهه اخیر در اپل نقش مدیریتی برعهده داشته و از ۴ سال پیش، مسئول بازاریابی جهان محصولات اپل بوده است.

فیل شیلر سال ۱۹۸۷ به اپل پیوست و نقش اساسی در رسیدن این کمپانی به جایگاه کنونی ایفا کرد. در حالی که شیلر مسوول بازاریابی این کمپانی بود، در زمینه سخت افزار نیز فعالیت داشت و اغلب محصولات جدید را روی صحنه به نمایش می‌گذاشت و معرفی می‌کرد.

شیلر از اپل جدا نمی‌شود و مسئول اپ استور و رویدادهای این برند باقی می‌ماند. فروشگاه اپلیکیشن اپل نقش بسیار بزرگی در درآمد این کمپانی دارد و ۲۳ درصد درآمد سه ماه پیش اپل مربوط به آن می‌شود. در سال‌های اخیر افراد زیادی از اپل جدا شده‌اند که یکی از مهمترین آن‌ها، جانی آیو، طراح ارشد سابق این کمپانی است.

اپل در ماه‌های اخیر بخاطر سیاست‌های خود مورد انتقادهای زیادی قرار گرفته که برای مثال می‌توان به قوانین نامناسب اپ استور اشاره کرد که بعد از رد یک اپلیکیشن ایمیل از سوی این کمپانی، جنجال‌های زیادی به پا کرد. سیاست‌های اپ استور اخیرا در جلسه شهادت مدیرعامل این کمپانی، تیم کوک در مقابل کمیته ضدانحصار نیز مورد بحث قرار گرفت.

منبع:دیجیاتو

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا