آیین تقدیر از جهادگران نمونه جهاددانشگاهی

در این مراسم رئیس جهاددانشگاهی، در این آیین به ایراد سخنرانی پرداخت و اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب، دولت و مجلس محترم اعتماد بزرگی به جهاددانشگاهی در گذاشتن برگ‌ های زرین دیگری در اثبات توان کشور در توسعه علمی و فناورانه با تامین منابع مالی موردنیار اجرای ۳۱ پروژه فناورانه کرده‌اند. باید بکوشیم که با اجرای موفق این طرح ‌ها و کاربردی کردن کامل آن‌ ها در تامین نیاز‌های جامعه و صنعت این اعتماد را پاسخ دهیم و گام ‌های بزرگ دیگری در رفع وابستگی‌ ها، ایجاد اشتغال جوانان عزیزمان و توسعه اقتصاد دانش‌بنیان برداریم.
رئیس جهاددانشگاهی گفت: حوزه علوم انسانی و اجتماعی باید محور فعالیت‌های خود را بررسی مشکلات کلان و ساختاری کشور ما قرار دهد و با انجام مطالعات دقیق علمی و استفاده از تجربه ۴۰ ساله جهاددانشگاهی و سازمان‌های موفق مشابه و نظرخواهی از صاحب‌نظران متخصص و دلسوز انقلاب، راهکار‌های حل مشکلات مهم کشور را به مسئولان ارائه ‌می‌کند.
وی با تأکید بر اینکه آموزش و اشتغال عرصه دیگری از توانمندی‌های جهاددانشگاهی است که نقشی بسیار کلیدی در تربیت جوانان کشور دارد، افزود: این موضوع نقش مهمی در تربیت جوانان کشور در بستر آماده این نهاد و در تعامل با حوزه‌های فرهنگی، پژوهش و فناوری، اشتغال و تجاری‌سازی دارد و باید آنان را هوشمندانه متناسب با نیاز‌های چهل ساله دوم انقلاب تربیت و مدیریت کنیم.
طیبی گفت: طی چهل سال گذشته در جهاددانشگاهی تلاش کردیم که با انجام فعالیت‌های شاخص علاوه بر ایجاد خودباوری و تأمین برخی نیاز‌های جامعه، فاصله علمی و فناورانه خود را با دنیا کم و یا به سطوح روز دنیا برسانیم. چهل سال دوم باید میدان حرف جدید ما برای دنیا، توسعه علمی و فناورانه اداره دانش‌بنیان جامعه، تحقق اقتصاد دانش‌بنیان و حرکت در راستای تمدن‌سازی جمهوری اسلامی ایران باشد.
وی در پایان بیان کرد: عزت امروز جهاددانشگاهی حاصل اتکال به خداوند، خودباوری و تلاش و مدیریت جهادی در تقاطع سه عنصر ایمان، علم و عمل بوده و ضامن موفقیت این نهاد در ادامه مسیر نیز حفظ و پاسداشت همین فرهنگ است. مباحث مهم مرتبط با برنامه‌ریزی‌ها و حوزه‌های کاری را به امید خدا در جلسه‌ای مجازی با رؤسای محترم واحد‌های سازمانی جهاددانشگاهی مطرح می‌کنیم.

استفاده از ظرفیت رسانه‌ها برای نمایش و تشریح دستاورد‌های جهاددانشگاهی

احمد شریفی‌زاده، معاون هماهنگی و امور مجلس جهاددانشگاهی، نیز طی سخنانی با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای جهاددانشگاهی، بیان کرد: در برنامه‌ریزی‌های ستاد گرامیداشت چهلمین سالگرد این نهاد انقلابی با توجه به شرایط حاکم بر کشور دو سناریو متناسب با شرایط عدم‌ وجود کرونا و یا در شرایط وجود این بیماری مدنظر بود و البته پیش‌بینی ما این بود که بتوانیم برنامه گرامیداشت را به‌صورت حضوری برگزار کنیم و در خدمت جهادگران در دانشگاه علم و فرهنگ باشیم و حتی برنامه‌ریزی‌های برگزاری نمایشگاه دستاورد‌های جهاددانشگاهی نیز انجام شده بود.
وی با بیان اینکه مقرر شده بیشترین استفاده را از ظرفیت رسانه‌ها برای نمایش و تشریح دستاورد‌های جهاددانشگاهی داشته باشیم، ادامه داد: یکی از برنامه‌های مراسم سالگرد موضوع تقدیر از جهادگران نمونه است. تعداد ۷ هزار و ۵۰۰ جهادگر در مجموعه این نهاد وجود دارد و مطابق آیین‌نامه انتخاب جهادگر نمونه، به همه واحد‌ها اعلام کردیم در حوزه‌های مختلف جهادگران برگزیده خود را معرفی کنند. از تمامی واحد‌ها و در تمامی حوزه‌ها تعداد ۳۰۵ نفر معرفی شدند و تقریباً در تمامی حوزه‌ها، دو برابر سهمیه معرفی شدند و کار انتخاب جهادگران نمونه بسیار دشوار بود. سعی و تلاش ما این بود که این کار به نحو احسن انجام پذیرد.
به گزارش سیناپرس، در این مراسم از ۳۴ جهادگر برگزیده به ‌صورت برخط تقدیر و قدردانی شد. اسامی برگزیدگان به شرح زیر است:

علی منصفی‌راد از واحد استان سمنان
روح‌اله فتحی از پژوهشگاه رویان
هادی حقی مکرم از واحد استان همدان
محمود اشعاری از سازمان یزد
محمدجواد شایگان‌فرد از دانشگاه علم و فرهنگ
میثم آهن‌پنجه از واحد استان آذربایجان غربی
مهدی ژیان‌پور از جهاددانشگاهی واحد اصفهان
سام روزبهانی از سازمان خواجه‌نصیرالدین طوسی
محسن فاتح از سازمان علوم پزشکی تهران
مهدی توتونچی از پژوهشگاه رویان
جواد براتی از سازمان استان خراسان رضوی
معین فرشچیان از سازمان استان خراسان رضوی
علی صادقی‌تبار از پژوهشگاه ابن‌سینا
ناصر رضاخانی از پژوهشکده توسعه صنایع شیمیایی ایران
محمدرضا توکلی محمدی از پژوهشکده فرآوری معدنی
محسن قربانعلی افجه از پژوهشکده برق
شعله عطایی از واحد استان زنجان
رحیم امیری از سازمان استان خوزستان
محمد علیزاده جناقرد از واحد استان اردبیل
موسی ایثاربخش از دانشگاه علم و فرهنگ
علی زکایی گلستان از خبرگزاری دانشجویان ایران- ایسنا
علی کوثر بیات از سازمان تهران
محمدرضا علی آبادی از سازمان استان کرمانشان
افسانه بیات از صندوق قرض‌الحسنه دانشجویان ایران
مصطفی قنبری دولت‌آبادی از دفتر مرکزی
محمدامین صالحی‌نژاد از سازمان استان خوزستان
رضا زمانی‌زاده از واحد صنعتی امیرکبیر
ندا عباسی از سازمان قرآنی دانشگاهیان کشور
علی حسینی از واحد استان قم
سیدمحمد جاویدان از دفتر مرکزی
یاسر بشارتی از واحد استان ایلام
محمدرضا صادقی از پژوهشگاه ابن‌سینا
محمدصادق بیجندی از دفتر مرکزی

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا