خدمات بیشتری به شرکت های دانش بنیان و خلاق ارائه می دهیم

مدیر تحقیق و توسعه و امور بین الملل صندوق کارآفرینی امید در گفتگو باسیناپرس، افزود:این صندوق با توجه به تغییر فضای کسب و کار متقاضیان حوزه استارت آپی برای درخواست وام، در این دو ساله تمایل به این پیدا کرده است که اعطای تسهیلات به استارت آپ ها و شرکت های دانش بنیان و خلاق را تا حدودی که منابع اجازه می دهد، در زمره فعالیت های خود قرار دهد.

فریبا میراج تصریح کرد: یکی از مواردی که شرکت های استات آپی نیازمند آن هستند این است  که بتوانند از منابع ارزان قیمت استفاده کنند تا به سطحی از رشد برسند که نقطه خوبی برای واگذاری سهام یا جذب سرمایه باشد. دراین راستا بهترین مجموعه ای که می تواند نقش موثری ایفا کند صندوق کارآفرینی امید به عنوان نهادی  است که به نسبت بانک ها منابع ارزان قیمت در اختیار کسب و کارها  قرار می دهد و نقش حمایتی دارد.

وی در ادامه افزود: صندوق کار آفرینی امید مانند بانک های تجاری و بازرگانی نیست و حمایت از اشتغال را به عنوان مهمترین وظیفه خود قرار داده و در این راستا می تواند خدمات حمایتی ارائه دهد. در دو سال گذشته نیز این صندوق توانسته در حمایت از استارت آپ ها که در حوزه اشتغالزایی سهم بسزایی دارند، نقش خوبی ایفا کند. ضمن اینکه، اخیرا آیین نامه سرمایه گذاری صندوق تدوین و بر حسب اساسنامه به ما اجازه داده شده تا خدمات بیشتری ارائه دهیم این درحالی است که  تا کنون از این ظرفیت ها استفاده نمی کردیم.

میراج عنوان کرد: این آیین نامه تدوین شده و در مرحله امضاء اعضا است و تا دو هفته آینده برای سرمایه گذاری روی شرکت های استارت آپی و دانش بنیان، شتابدهنده ها و سایر قسمت هایی که بنا به شرایط صندوق تشخیص می دهد که ورود و تضمین منابع به عنوان سرمایه گذار می تواند مفید واقع شود، نقش ایفا خواهد کرد.

وی درادامه تاکید کرد: در بخش تحقیق و توسعه این صندوق در دو حوزه پژوهش های کاربردی برای متقاضیان وام کمک کننده است. به این معنا که خیلی از متقاضیان وام ما شناختی از کسب و کار خود ندارند و طبق شنیده ها گمان می کنند واجد شرایط هستند و می توانند موفق شوند. این در حالیست که با تجربه ای که در صندوق کسب کردیم به این نتیجه رسیدیم که همه انسان ها با شرایط یکسان ممکن است نتایج متفاوتی بگیرند. این بخش برای این است که کمک کنیم متقاضیان بتوانند منابعی که دریافت می کنند را در راستای کسب و کار خود هزینه کنند. در این رابطه سلسله مشاوره های سیستمی و کسب و کاری می دهیم و آنها را به واحد توانمندسازی وصل می کنیم تا با کسب مهارت های لازم بتوانند از وامی که دریافت می کنند به نحو احسن استفاده کرده و از آن نتیجه بگیرند.

میراج افزود: قسمت دیگر بخش تحقیق و توسعه به کسب و کارهای نوپا می پردازد. استارت آپ ها، شتابدهنده ها و سایر مراکز فعال شناسایی شده و شبکه سازی شده و از آنها برای کمک به متقاضیان وام استفاده می شود. این حوزه بسیار وسیع بوده و به تدریج از بازیگران این شبکه برای تشکیل زنجیره ارزش استفاده می کنیم.

مدیر تحقیق و توسعه و امور بین الملل صندوق کارآفرینی امید در خصوص تقاضای سرمایه گذاران برای سرمایه گذاری در حوزه های مختلف، گفت: پیش بینی که در آیین نامه شده صندوق شده، این است که یک هم سرمایه گذاری شکل بگیرد، نه اینکه صرفا آنها در صندوق سرمایه گذاری کنند و صندوق به عنوان واسطه عمل کند، ما به کسانی که تمایل دارند در این حوزه سرمایه گذاری کنند برای اینکه ریسک سرمایه گذاری خود را کاهش داده و دغدغه کمتری داشته باشند، با بررسی هایی که انجام می دهیم به عنوان هم سرمایه گذار وارد می شویم.

گفتنی است، فریبا میراج -مدیر تحقیق و توسعه و امور بین الملل صندوق کارآفرینی امید روز دوشنبه از پارک ملی علوم و فناوری های نرم و صنایع فرهنگی بازدید کرد.

 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا