صادرات ماشین‌آلات بسته‌بندی مواد غذایی ایرانی به کشورهای دیگر

محمد جواد مرتضوی، مدیرعامل این شرکت دانش بنیان با بیان اینکه ماشین‌آلات بسته‌بندی تولید شده در این شرکت در دو گروه دستگاه بسته‌بندی عمودی و دستگاه توزین مولتی هد تولید می‌شوند، خاطر نشان کرد: دستگاه‌های توزین مولتی هد و بسته‌بندی به دلیل عملکرد بالا و بهینه، برای فرآیندهای تولید مستمر با دقت بالا و توزین و بسته‌بندی مواد غذایی و غیرغذایی مناسب هستند؛ چراکه این دستگاه‌ها به واسطه‌ سرعت و دقت بالا، در پیمانه کردن مواد برای بسته‌بندی به صورت گسترده در صنایع مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرند.

مرتضوی دستگاه‌های توزین مولتی هد را متشکل از تعدادی ماژول توزین که به صورت دایره‌ای چیده شده‌اند، دانست و اظهار کرد: هر ماژول متشکل از یک سینی مجهز به ویبراتور (به منظور فید کردن مواد)، یک باکت ذخیره و یک باکت مجهز به لودسل است. قسمت میانی نیز از یک مخروط معکوس مجهز به ویبراتور برای توزیع مواد در ماژول‌ها تشکیل شده است. این دستگاه در چهار مدل ۸ هد، ۱۰ هد، ۱۴ هد و ۱۶ هد تولید می‌شود.

مدیرعامل این شرکت افزود: برای ساخت نمونه اولیه ۳۰۰ میلیون تومان از صندوق نوآوری و شکوفایی تسهیلات دریافت کردیم و در حال حاضر ۱۰۰ دستگاه در سال تولید می‌کنیم که کمتر از نیاز بازار است، بر این اساس برای تولید صنعتی به میزان ۹.۵ میلیارد تومان تقاضای تسهیلات تولید صنعتی به صندوق نوآوری و شکوفایی ارائه کردیم و پیش‌بینی می‌کنیم بتوانیم ظرفیت تولید را به سالانه ۳۰۰ دستگاه تبدیل کنیم. این تسهیلات برای تهیه فضای کار بزرگتر و خرید مواد اولیه و تجهیزات هزینه خواهد شد.

وی در مورد مزیت رقابتی این محصول با نمونه‌های خارجی نیز گفت: برخی از مزایای این ماشین‌آلات شامل کیفیت قابل رقابت با محصولات مشابه اروپایی، قیمت مناسب و مقرون به صرفه، هزینه تعمیر و نگهداری پایین، در دسترس بودن گزینه‌های سفارشی‌سازی برحسب دقت مورد نیاز مشتری، بدنه مستحکم با طول عمر طولانی، پیکره‌بندی با استیل ضد زنگ، قابلیت شستشو و رعایت استاندارد در بخش‌های تماس دستگاه با مواد است.

مرتضوی یادآور شد: پیش از تولید این دستگاه‌ها، این محصول وارداتی بود اما به دلیل مزیت رقابتی این محصول نسبت به نمونه‌های خارجی، واردات آن متوقف شده است و بسیاری از واردکنندگان نیز به مشتریان ما تبدیل شده‌اند.

بر اساس اعلام صندوق نوآوری، وی با بیان اینکه این محصول با حمایت صندوق نوآوری و شکوفایی به کشورهایی چون هندوستان، عراق، افغانستان و ترکیه صادر شده است، گفت: مزیت نزدیکی جغرافیایی نسبت به تولید کننده چینی و اروپایی و در دسترس بودن خدمات پس از فروش و پشتیبانی، امکان صادرات را بیشتر کرده است. بر این اساس با کمک صندوق نوآوری یک دفتر فروش در هندوستان تاسیس خواهیم کرد و به دلیل مزیت‌های کیفیتی و قیمتی، شرکت‌های هندی نیز به خرید این محصول علاقمند شده‌اند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا