دسترسی آسان به کتاب های نو و دست دوم ممکن شد

تصمیم به شکل گیری این مجموعه از سال 97 مطرح و سپس از 20 بهمن 98 کار آن به صورت رسمی آغاز شد. هم اکنون 15 نفر در مجموعه یونی بوك در ردیف های شغلی : نقاد کتاب، تولید محتوا، حسابدار، پشتیبان، مدیر فروشگاه، مسوول تامین و پیک موتوری فعالیت می کنند.

خدمات یونی بوک

مدیر یونی بوک در گفتگو با سیناپرس با بیان اینکه این مجموعه با ایجاد شبکه جامع کتاب های خوانده شده منجر به کاهش قیمت کتاب ها تا 80 درصد پایین تر از قیمت بازار شده است، گفت: مهمترین دستاورد فعالیت این مجموعه جلوگیری از قطع درختان و فرهنگ سازی برای دور نریختن کتاب ها و استفاده چندین و چندین باره از آنهاست.

حسین زهی افزود: هدف اصلی راه اندازی  یونی بوک این بوده است که هر کسی می تواند کتاب هایی را که نیاز ندارد، وارد شبکه جامع کتاب های خوانده شده کند و به فروش برساند. بنابراین، مشتریان ما به راحتی می توانند کتاب های نو و دست دوم را در این شبکه پیدا کنند.

وی در رابطه با شبکه جامع کتاب های خوانده شده تصریح کرد: بعد از ورود کتاب به این شبکه ما برای کتاب ها تبلیغات کرده و پوستر خاص خودمان را می سازیم.

حسین زهی ادامه داد: فروشندگان می توانند کتاب را به شعبه های یونی بوک که در دانشگاه ها مستقر هستند تحویل دهند یا می توانند  برای تحویل کتاب ها درخواست پیک بدهند تا آنها را از  درب منزل یا محل کارشان تحویل بگیریم.

خدمات رسانی در سراسر کشور

وی با بیان اینکه در شاخه کتاب های نو 90 هزار عنوان کتاب در این شبکه موجود است، گفت: در این راه هدفمان این است که تا 3 سال آینده  تعداد کتاب ها را به 500 هزار عنوان برسانیم. چراکه، فلسفه شکل گیری یونی بوک این بوده که نیاز دانشجویان در حوزه دسترسی به کتاب را برطرف کند، به گونه ای که دیگر لازم نباشد دانشجو برای خرید کتاب به سطح شهر برود و دنبال کتاب بگردد. به ویژه در شهرستان ها که برای پیدا کردن کتاب ارزان، مشکلات فراوانی وجود دارد و حتی کتاب های نو هم به سختی پیدا می شود.همچنین در نظر داریم تا پنج سال آینده در همه دانشگاه های کشور کار خود را در کتابخانه ها، سطح شهر و سرای محله ها گسترش دهیم.

حسین زهی با اشاره به اینکه در این راستا جهاددانشگاهی حمایت هایی از ما داشته است، اظهار کرد:خوشبختانه تا به امروز توانسته ایم به تعداد قابل توجهی از دانشجویان به ویژه در تهران خدماتی را ارائه کنیم؛ هرچند باتوجه به شیوع کرونا که با رسمی شدن کار مجموعه ما مصادف شد، کمی فعالیت را برایمان سخت کرد.

مدیر یونی بوک در رابطه با مزیت رقابتی این مجموعه با دیگر رقبا، گفت: سایت هایی در کشور هستند که فعالیت های مشابه انجام می دهند، اما اولا کتاب نو پیدا می کنند، دیگر اینکه مراکز توزیع ندارند و هزینه پست به عهده مشتری است که این برای دانشجو به صرفه نیست. بنابراین، با راه اندازی این شبکه دسترسی به کتاب می تواند برای دانشجویان آسان و با هزینه بسیار پایین مقدور باشد.

وی افزود: برای استفاده از شبکه جامع کتاب های خوانده شده افراد می توانند وارد سایت شده و با انتخاب دسته بندی ها عنوان مورد نظر خود را انتخاب کرده و از تخفیف ها هم مطلع شوند. ضمن اینکه برای معرفی کتاب خود می توانند از طریق سایت  unibook.shoop به پشتیبان های ما دسترسی پیدا کنند و با اعلام مشخصات کتاب و ارسال عکس آن، پس از تایید عنوان کتاب خود را وارد سایت کنند.

افزایش قیمت کاغذ

حسین زهی در خصوص چالش های کاریی مجموعه تصریح کرد: یکی از چالش هایی که در این حوزه وجود دارد ، افزایش قیمت کاغذ و در پی آن قیمت کتاب بوده که ما را از هدفمان که در دسترس قرار دادن کتاب ارزان قیمت است دور می کند. همچنین چالش دیگر بحث کرونا و تعطیلی دانشگاه هاست و با توجه به اینکه در آغاز راه هستیم نیاز به شناساندن خودمان داریم تا بخش کتاب های دست دوم را غنی تر کنیم، از این رو، باید با دانشجویان بیشتری در ارتباط باشیم و خودمان را به آنها معرفی کنیم که امیدواریم هرچه زودتر شرایط بحرانی تبدیل به شرایط عادی شود.

به گزارش سیناپرس، یونی بوک با همکاری ناشران و پخش کننده های بزرگ کتب آموزشی و عمومی در حوزه های فنی مهندسی و کشاورزی، علوم انسانی، رمان و کتاب داستان، علوم پزشکی، حقوق و … را با تخفیف هایی خاص به مشتریان ارائه می دهد.

گفتگو: هانیه حقیقی

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا