کنترل اپیدمی کرونا نیازمند مدیریت هوشمند است

امیر ناظمی در یک برنامه تلویزیونی با تأکید بر نقش کلان داده‌ها در مدیریت هوشمند بیماری کرونا، در خصوص اهم اقدامات انجام‌ شده در این زمینه گفت: تعیین نقشه شیوع بیماری، تعیین نقاط پرتردد، محاسبه نقاط با ریسک شیوع، محاسبه وضع اقتصادی مبتلایان، تحلیل ارتباط نزدیک مبتلایان و انبار داده ریسک مبتلایان از اصلی‌ترین نمونه‌های پیاده‌سازی مدیریت هوشمند به‌ منظور پیشگیری و مهار هرچه بیشتر بیماری کرونا در کشور است.

وی با بیان اینکه هوشمندسازی می‌تواند نقش بسزایی در اتخاذ تصمیم‌گیری‌های کاربردی ایفا کند و درعین‌حال به تأمین سلامت فرد نیز می‌انجامد، گفت: نقشه توزیع و مدل‌سازی این بیماری به ‌طور غالب مبتنی بر داده‌هایی هستند که از برنامه‌های کاربردی نظیر ماسک و AC۱۹ استخراج‌ شده‌اند و این قضیه باعث شده تا ردیابی افراد درگیر با این بیماری و نیز شناسایی افراد با فاصله نزدیک از یکدیگر امکان‌پذیر شود.

وزارت بهداشت از ارائه مستمر کد ملی بیماران امتناع می کند

معاون وزیر ارتباطات در خصوص چالش‌های موجود در حوزه مدیریت هوشمند کرونا در کشور تاکید کرد: هوشمندی پیش از هر چیزی نیازمند ابزار و بهره‌برداران هوشمند است و باید در چهارچوب ذهنی مدیران و سیاستگذاران شکل بگیرد.

رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران تصریح کرد: بنا به دلایل نامشخص، وزارت بهداشت به ارائه مستمر و منظم کدملی بیماران و مبتلایان به ویروس کووید ۱۹ به وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات تمایلی نشان نمی‌دهد و این قضیه چالشی است که پیش روی داده‌کاوی اطلاعات با هدف دستیابی و استخراج نتایج کاربردی قرار دارد.

سنجش وضعیت اقتصادی مبتلایان به کرونا

وی درباره نتایج تحلیل اطلاعات به‌ دست ‌آمده از سنجش وضعیت اقتصادی مبتلایان به کرونا در کشور گفت: سنجش دهک اقتصادی افراد مبتلا به این بیماری نشان داد که به‌ جز دهک اول و دهم، سایر دهک‌های جامعه به‌ طور یکسانی مورد ابتلا قرار گرفته­­ و همگان از یک ریسک ابتلا به این بیماری برخوردار بوده‌اند.

ناطمی درخصوص نقش استارت‌آپ‌ها در کنترل و مهار بیماری کرونا نیز خاطرنشان کرد: حضور فعالانه استارت‌آپ‌های حوزه بهداشت می‌تواند نقش بسزایی در کاهش میزان مراجعه افراد به مراکز درمانی، افزایش رضایت خدمت گیرنده و کنترل میزان سرایت بیماری ایفا کند؛ تحقق این مهم نیازمند خوش‌آمد گویی نظام حکمرانی برای استفاده از ایده‌های نو و خلاقانه است.

معاون وزیر ارتباطات با بیان اینکه گذشته را با تحمل هزینه‌های بسیاری پشت سر گذاشته‌ایم، تأکید کرد: باید نسبت به آینده محتاط‌تر باشیم و تغییراتی را در رویه‌های مدیریتی و سیاستگذاری ایجاد کنیم.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا