مهمترین رویداد صنعت گردشگری ایران برگزار می شود

دکتر محمد حسین ایمانی خوشخو در خصوص دومین دوره جایزه ملی تعالی صنعت گردشگری، گفت: الگوی ارزیابی تعالی گردشگری منطبق با الگوی بین المللی EFQM است و این جایزه به عنوان یکی از ابزارهای موثر و قدرتمند برای ارتقا و توسعه مجموعه‌های فعال در حوزه گردشگری شکل گرفته است.

وی در ادامه افزود: مفهوم تعالی سازمانی به عنوان یکی از مولفه های ارزیابی میزان کیفیت فعالیت های یک سازمان و تحقق اهداف، در سطح جهانی مطرح است و سازمان های متعالی با ارتقای عملکرد خود در حالی که شرایط اقتصادی، زیست محیطی و اجتماعی جوامعی که با آن ها در تماس هستند را بهبود می بخشند و تاثیر مثبتی بر دنیای پیرامون خود می گذارند.

ایمانی تصریح کرد: با بکارگیری مدل تعالی صنعت گردشگری ، سازمان‌ها علاوه بر بهره‌مندی از دستاوردهای متعدد مرتبط با نتایج کلیدی خود از قبیل سود، سهم بازار، میزان فروش و… ، می توانند از یکسو میزان موفقیت شان را ارزیابی کنند و از سوی دیگر عملکردشان با سایر سازمان های بالاتر را بسنجند.

رئیس پارک ملی علوم و فناوری های  نرم و صنایع فرهنگ عنوان کرد: با نگاهی به تاریخچه‌ فعالیت های جهاددانشگاهی می‌توان دریافت که پارک ملی علوم و فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی در حوزه‌های فرهنگی، تحقیقاتی و … نقش مهمی را  در کشور ایفا کرده است و با توجه به رسالتی که دارد  در کنار جامعه و تحقق اهداف آرمانی جمهوری اسلامی ایران گام بر می دارد. بنابراین امیدواریم با برگزاری دومین دوره اعطای جایزه ملی تعالی صنعت گردشگری، علاوه بر بهبود توانمندی‌ها در بخش‌های مختلف صنعت گردشگری، رونق اقتصادی و برون رفت از اقتصاد تک محصولی را شاهد باشیم.

گفتنی است ، نخستین همایش اختتامیه جایزه ملی تعالی صنعت گردشگری 5 اسفند 1397، از سوی پارک ملی علوم و فناوری های نرم و صنایع فرهنگی، برگزار شد و مجموعه های گردشگری شرکت کننده در فرایند ارزیابی، متناسب با سطح تعالی مجموعه معرفی و قدردانی شدند.

همچنین طبق اعلام دبیرخانه دائمی جایزه ملی تعالی صنعت گردشگری در دور دوم که سال 1398 باید برگزار می شد نیز مجموعه های مختلف اعم از صنعت حمل و نقل، اقامت، آژانس های خدمات مسافرتی و سایر ارگان های فعال در گردشگری مورد ارزیابی قرار گرفتند و نتایج مشخص شد، اما با توجه به شیوع بیماری کرونا برگزاری مراسم به تعویق افتاد از این رو مراسم اختتامیه و اهدای جوایز دومین دوره جایزه ملی تعالی گردشگری با رعایت پروتکل های بهداشتی و میزبانی تعداد محدودی از شرکت کنندگان و مجموعه های گردشگری روز سه شنبه 14 مردادماه  1399ساعت 18  در این مجموعه برگزار می شود.

همچنین این مراسم به صورت مجازی از سایت پارک ملی علوم و فناوری های نرم و صنایع فرهنگی(http://iccip.ir/) پخش خواهد شد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا