بررسی آثار و ردپای انسان 13 هزار ساله در کانادا

تیمی از پژوهشگران و باستان شناسان کانادائی در منطقه ویکتوریا ،  موفق به یافتن قدیمی ترین آثار ردپای انسان های باستانی در این سرزمین شده اند . بر اساس این گزارش رد پای فسیل شده ای که در لایه های تحتانی خط ساحلی فعلی در یک جزیره واقع در منطقه بریتیش کلمبیا British Columbia کشف شده است احتمالا قدیمی ترین نمونه مشابه در سراسر منطقه آمریکای شمالی است .

تیم پژوهشگرانی که در حال مطالعه این آثار هستند در رابطه با جزئیات این رد پاها اعلام کردند : " این طور به نظر می رسد که این رد پا ها متعلق به سه نفر باشند . یک زن ، یک مرد و یک کودک که در حدود 13 هزار سال پیش در این منطقه زندگی می کردند . " . گفتنی است این ردپا ها در کنار یک محوطه باستانی که سال گذشته کشف شد و  در آن آثار روشن شدن آتش مشاهده می شود ، به دست آمده است .

در همین زمینه دونکان مک لارن Duncan McLaren پژوهشگر و باستان شناس دانشگاه ویکتوریا University of Victoria در گفتگو با National Post اعلام کرد : " ما احتمال می دهیم که در این منطقه ، یک گروه انسانی در اطراف آتش به سر می بردند . احتمالا این افراد در مناطق مجاور خود تردد کرده و به این ترتیب رد پای آن ها روی گل های خاکستری باقی مانده و در ادامه این رد پاها به وسیله شن های سیاه رنگ ساحلی پوشانده شده و این موضوع سبب فسیل شدن و حفظ رد پاها شده است . "