اپل ارزشمندترین شرکت جهان شد

به گزارش CNBC، ارزش بازار کمپانی تحت مدیریت تیم کوک حالا به ۱.۸۴ تریلیون دلار (۱۸۴۰ میلیارد دلار) رسیده، در حالی که ارزش فعلی آرامکو ۱.۷۶ تریلیون دلار (۱۷۶۰ میلیارد دلار) است. سهام اپل که از اواخر ماه مارس به بعد با رشد تصاعدی پیوسته‌ای همراه شده، پیرو اعلام گزارش مالی سه ماهه سوم سال و رکوردشکنی‌های ثبت شده طی روز گذشته ۱۰ درصد افزایش ارزش کلی داشته است. ناگفته نماند برای اولین بار ارزش هر سهم از اپل از ۴۰۰ دلار بیشتر شده و ر حال حاضر هر یک سهام با قیمت ۴۲۵.۰۴ دلار معامله می‌شود.

درآمد کلی اپل در سه ماهه سوم سال ۵۹.۷ میلیارد دلار بوده که در قیاس با سال قبل ۱۱ درصد افزایش را نشان می‌دهد. فروش مناسب و ایده آل خانواده کامپیوترهای مک و تبلت‌های آیپد، نکته قابل توجه این گزارش آماری فروش بوده‌اند؛ با توجه به شیوع ویروس کرونا و خانه نشین شدن برخی از مردم، نرخ تقاضای این دست از محصولات به اندازه زیادی افزایش یافته است.

گفتنی است اپل در جریان این کنفرانس از عرضه سهام یک چهارمی در بازار بورس و اوراق بهادار ایالات متحده نیز خبر داد، که در واقع یعنی هر سهامدار اپل در تاریخ ۲۵ آگوست امسال بابت هر سهم خود سه سهام اضافه دریافت خواهد کرد.

آمازون، فیسبوک و گوگل هم گزارش‌های مالی خودشان را اعلام کرده‌اند، و آنها نیز به طور کلی عملکرد قابل قبولی طی سه ماه اخیر داشته‌اند. نرخ سوددهی آمازون در جریان پاندمی فعلی دوبرابر شده و آمار کاربران فعال روزانه فیسبوک ۱۲ درصد افزایش پیدا کرده و به ۱.۷۹ میلیارد نفر رسیده است. این چهار شرکت در مجموع طی سومین سه ماهه سال ۲۸.۶ میلیارد دلار سوددهی داشته‌اند که این ماجرا از وضعیت مناسب شرکت‌های حوزه تکنولوژی در دوران کرونا خبر می‌دهد.

منبع:دیجیاتو

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا