نهضت آموزش زبان اشاره و بریل آموزی راه اندازی می شود

سیدجواد حسینی در این باره گفت: در این راستا ۵۰۰۰ معلم، والدین و کارکنان دستگاه های مرتبط آموزش خواهند دید این در حالیست که ۱۰درصد معلمانِ گروه دانش آموزان کم توانی ذهنی تحت پوشش برنامه آموزش مهارت های چندگانه قرار می گیرند.

وی با اشاره به برنامه های تحولی این سازمان برای سال تحصیلی جاری از جمله طرح «مدرسه انطباقی»، اظهار کرد: در راستای اجرای برنامه مدرسه انطباقی ۶۴ مدرسه که شامل ۳۲ مدرسه اوتیسم و ۳۲ مدرسه پذیرا است مناسب سازی و ۱۴ مدرسه ویژه دانش آموزان طیف اوتیسم ساخته خواهد شد.

حسینی افزود: همچنین نهضت آموزش زبان اشاره و بریل آموزی را برای ۵۰۰۰ معلم، والدین و کارکنان دستگاه های مرتبط خواهیم داشت. همچنین ۱۰درصد معلمانِ گروه دانش آموزان کم توانی ذهنی تحت پوشش برنامه آموزش مهارت های چندگانه قرار می گیرند.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور با بیان اینکه مناسب سازی مبتنی بر توانمند سازی مدیران، معلمان و جامعه انجام خواهد شد گفت: در عین حال برنامه هایی چون ایجاد شبکه جامع آموزش و اطلاع رسانی دیجیتالی، تدوین و اجرای برنامه مداخله بههنگام تشخیصی، آموزشی، توان بخشی و حمایتی کودکان با نیازهای ویژه را در راستای اجرایی شدن بسته های تحولی دنبال می کنیم.

حسینی در ادامه به طراحی اپلیکیشن جامع آموزش و پرورش استثنایی اشاره کرد و گفت: از این طریق به میزان ۵۰ درصد نگرش مخاطبان نسبت به کودکان با نیازهای ویژه تغییر یافته و ۳۲  پایگاه آموزش مجازی ایجاد می شود.

به گفته وی علاوه بر این تالیف، متناسب سازی و طراحی درس افزارهای آموزشی را مدنظر داریم و ۱۲۸عنوان کتاب درسی و درس افزار تدوین و تولید خواهد شد.

منبع:ایسنا

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا