مواد افزودنی که عمر باتری را افزایش می دهند

 این احتمال وجود دارد که ریز پردازنده ها تمام زیبایی تکنولوژی را به خود اختصاص دهند اما اگر آنها برای بالا بردن بهره‌وری باتری های لیتیوم یونی مورد استفاده قرار نگیرند، شبیه تکنولوژی های حدود 1950 خواهند بود.
بنا بر این گزارش، اگر چه باتری های لیتویم یونی جمع و جور می باشند و عمر زیادی هم می کنند اما ممکن است همچنان که فرسوده تر می شوند، بیش از حد داغ شوند و آتش بگیرند.

یک تیم تحقیقاتی با همکاری دانشگاه استنفورد و بخش انرژی آزمایشگاه ملی شتاب دهنده ها (Slac)  مواد افزودنی تولید کرده اند که باعث می شود هم عمر باتری های لیتیوم یونی بیشتر شود و هم ایمنی و عملکرد آنها را بهبود ببخشد.

سرپرست این تیم تحقیقاتی می گوید، یکی از مشکلات باتری های یونو لیتیومی این است که با گذشت زمان، مواد تشکیل دهنده باتری، دندریت هایی را به عنوان یون های فلزی روی سطح باتری تولید می کند که باعث می شود دو طرف لایه بیرونی باتری دچار پوسیدگی شوند که این باعث می شود عمر باتری کاهش پیدا کند آن را خراب کند و حتی دچار آتش سوزی نیز گردد.

اما با تحقیقاتی که صورت گرفته است با استفاده از علائم هشداری قبل از اینکه باتری به خطر بیفتد، تیم تحقیقاتی متوجه شد که چگونه اضافه کردن مواد افزودنی الکترولیت شیمیایی می تواند باعث جلوگیری از شکل گرفتن دندریت ها شود. 

به گزارش باشگاه خبرنگاران،محققان متوجه شدند وقتی که نیترات لیتیوم با پولیسولفید لیتیوم مخلوط می شود، یک واکنش غیر قابل پیش بینی رخ می دهد. به این صورت که با مخلوط شدن با نیترات لیتیوم، یک ماده ای بشکل جامد و پایدار بین الکترود ها و الکترولیت تشکیل می شود که باعث جلوگیری از شکل گرفتن دندریت ها می شود.

محققان امیدوارند که این مواد افزودنی بتواند هم بهره وری باتری ها را افزایش دهد و هم باعث جلوگیری از خطرات بالقوه آنها گردد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا