امتیاز مدار فرکانسی ایران ۳ سال دیگر تمدید شد

 مرتضی براری گفت: موقعیت‌های مدار فرکانس «زمین آهنگ» به عنوان یکی از منابع محدود جهانی و میراث مشترک کشورها محسوب می‌شود که برای استقرار و بهره برداری ماهواره در آن موقعیت به کار می‌رود.

معاون وزیر ارتباطات افزود: اپراتورها یا کشورها پیش از بهره‌برداری از هر ماهواره‌ای، باید فرکانس‌ها و موقعیت مداری مدنظر برای استفاده ماهواره خود را مطابق مقررات اتحادیه بین‌المللی مخابرات(ITU) ثبت کنند که براساس شرایط مقرراتی خاص برای مدت مشخص به آن کشور اختصاص پیدا می‌کند.

رئیس سازمان فضایی تاکید کرد: یکی از نقاط ثبت شده کشور در ITU ، موقعیت مداری ۴۳.۵ درجه شرقی است که براساس مقررات رادیویی مذکور، فرصت استفاده از آن تا مهرماه ۱۳۹۹ است. برای حفظ و تمدید مهلت زمانی امتیاز مدار فرکانسی فوق، سازمان فضایی ایران اقدام به تهیه و ارسال سند رسمی مقرراتی و حقوقی به ITU کرد که این موضوع در جلسه اخیر هیئت مدیره مقررات رادیویی اتحادیه مذکور (RRB-۸۴) مورد بررسی اعضا قرار گرفت.

براری اضافه کرد: در سند مقرراتی فوق فعالیت‌های فضایی انجام شده و شرایط کشور تشریح و با مقررات رادیویی بین‌المللی تطبیق داده شد که بر اساس آن سازمان فضایی ایران موفق به اخذ تائیدیه تمدید سه ساله امتیاز مدار فرکانسی در موقعیت مداری ۴۳.۵ درجه شرقی تا مهرماه ۱۴۰۲ (اکتبر ۲۰۲۳ میلادی) برای جمهوری اسلامی ایران شد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا