۴۰۲۷ بیمار در شرایط شدید بیماری کرونا

 دکتر سیماسادات لاری گفت: از دیروز تا امروز ۸ مرداد ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، دو هزار و ۶۳۶ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که  یک هزار و ۶۰۴ نفر از آنها بستری شدند.

وی ادامه داد: مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۲۹۸ هزار و ۹۰۹ نفر رسید.

لاری گفت: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۹۶ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۱۶ هزار و ۳۴۳ نفر رسید.

به گفته سخنگوی وزارت بهداشت، خوشبختانه تا کنون ۲۵۹ هزار و ۱۱۶ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستان ها ترخیص شده اند.

لاری همچنین گفت: ۴۰۲۷ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.

بنابر اعلام سخنگوی وزارت بهداشت، تا کنون دو میلیون و ۴۰۵ هزار و ۸۶۲ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

وی همچنین ضمن تاکید بر لزوم رعایت فاصله گذاری اجتماعی، شست و شوی مداوم دست ها و استفاده از ماسک در توضیح ۱۵ استان در شرایط قرمز کرونا گفت: استانهای تهران، مازندران، گلستان، فارس، آذربایجان شرقی، اردبیل، اصفهان، البرز، ایلام، خراسان رضوی، کرمان، خراسان شمالی، سمنان، لرستان و هرمزگان در وضعیت قرمز قرار دارند.

سخنگوی وزارت بهداشت افزود: همچنین استان های آذربایجان غربی، خوزستان، بوشهر، چهارمحال و بختیاری، زنجان، همدان، کهگیلویه و بویر احمد، مرکزی، یزد، گیلان و قم  هم در وضعیت هشدار قرار دارند.

وی در توضیح وضعیت استان گلستان گفت: این استان از جمله استانهایی بود که در اسفند ماه خیز شدید بیماری را تجربه کرد و موارد ابتلا و بستری روزانه در این استان در آن زمان به بیشترین میزان خود رسید. با تلاش کادر بهداشت و درمان و همراهی مردم از فروردین ماه موارد بستری در اغلب شهرستانهای این استان سیر نزولی یافت، اما علیرغم توصیه های موکد بهداشتی بار دیگر شاهد افزایش موارد ابتلا و بستری در این استان طی شش هفته گذشته هستیم به طوری که تعداد بستری های روزانه به دو برابر افزایش یافته است. در حال حاضر ۱۱ شهرستان این استان در وضعیت قرمز و سه شهرستان نیز در وضعیت هشدار قرار دارند و شهرستان های گرگان، بندرگز، کردکوی، گنبدکاووس، آق قلا و … از جمله شهرستان هایی هستند که در این استان موارد بستری دارای شیب تندرتری است.

لاری همچنین در توضیح وضعیت استان کرمان نیز گفت: ۱۲ شهرستان در استان کرمان در وضعیت قرمز و هفت شهرستان نیز در وضعیت هشدار این بیماری قرار دارند. کرمان از جمله استانهایی بود که از زمان شیوع بیماری نسبت به بسیاری از استان ها خیز خفیف تری را تجربه کرد، اما هم اکنون شاهد افزایش ابتلا و بستری موارد این بیماری در این استان هستیم و این موارد در حاضر به بیشترین میزان خود در این استان رسیده است به طوری که طی شش هفته گذشته موارد بستری های استان به دو برابر افزایش یافته است. شهرستانهای کرمان، جیرفت، بم، رفسنجان، سیرجان و … از جمله شهرستانهای این استان هستند که شیب تندتری از بستری را در آنها شاهدیم.

وی گفت: امیدواریم با همراهی و همدلی یکدیگر و با پایبندی جدی به اصول سه گانه بهداشتی یعنی فاصله گذاری فیزیکی و شست و شوی دستها و استفاده از ماسک شاهد شکست زنجیره انتقال کرونا در کشورمان باشیم.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا