کابین فضاپیمای اسپیس شیپ رونمایی شد

فضاپیمای "اسپیس شیپ ۲"(SpaceShipTwo) دارای ۶ صندلی است که برای حمل مسافران و محموله‌های باری به فضای زیرمداری طراحی شده است.

شرکت شرکت "ویرجین گلکتیک"(Virgin Galactic) متعلق به "ریچارد برانسون"(Richard Branson) که این فضاپیما را ساخته، از کابین داخلی آن هم رونمایی کرد.

برانسون گفت: ما با گسترش ناوگان خود عملیات‌ها را اجرایی می‌کنیم و از جایگاه و موقعیت ویرجین گلکتیک به عنوان یک خط فضایی روی زمین پشتیبانی می‌کنیم.

وی ادامه داد، کابین داخل اسپیس‌شیپ ۲ به طوری خاص طراحی شده تا هزاران نفر مانند من و شما بتوانیم به رویای دیرینه خود یعنی پرواز ایمن به فضا دست پیدا کنیم که این کار بسیار جالب است.

طراحی داخلی فضاپیما حاصل همکاری با سازمان طراحی "سیمورپاول"(Seymourpowell) است که یک طراحی شیک و جذاب دارد.

رنگ‌های به کار رفته در کابین به دقت اصلاح شده تا با معماری صندلی‌ها و لباس‌های فضایی مخصوص سفر، هماهنگ و تکمیل شود.

رنگ طلایی متالیک شبیه به ماسه‌های درخشان بیابان است. رنگ آبی فضای آسمان را شبیه‌سازی کرده و سبز کله‌غازی روی صندلی‌ها الهام گرفته شده از اقیانوس است.

هر صندلی دارای نمایشگری است که اطلاعات پرواز را نشان می‌دهد و مسافران سیستم‌های برقراری ارتباط شخصی خواهند داشت که دسترسی به خلبان را برای آن‌ها فراهم می‌کند.

"اسپیس شیپ ۲" در بالای یک هواپیمای بزرگ به نام "وایت‌نایت‌تو"(WhiteKnightTwo) حمل خواد شد که فضاپیما را به ارتفاع حدود ۱۵ هزار متری می‌رساند.

سپس، موتور موشک "اسپیس شیپ ۲" روشن شده و فضاپیما را به فضای زیرمداری می‌رساند.مسافران می‌توانند انحنای زمین را در برابر سیاهی فضا مشاهده کنند و چند دقیقه بی‌وزنی را تجربه کنند.

۱۲ پنجره بزرگ در کابین تعبیه شده و لبه آن به نحوی است که مسافران بتوانند دید خوبی از بیرون داشته باشند.از آنجا ۱۶ دوربین در سراسر کابین به کار گرفته شده، مسافران می‌توانند تجربه منحصر به فرد خود را به صورت ضبط شده داشته باشند.

ویرجین گلکتیک هنوز هیچ مشتری‌ را به فضا نفرستاده ولی انجام این مهم نزدیک است.قیمت هر صندلی ۲۵۰ هزار دلار است و حدود ۶۰۰ نفر بلیط این صندلی‌ها را رزرو کرده‌اند.

منبع:ایسنا

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا