حج آنلاین هم وارد بازار شد

«مسلم 3D» شبیه یک بازی ویدیویی است که البته قابلیت یک تور آنلاین و مجازی را نیز دارد. یک تور مجازی که می‌توانند کاربران آنلاین را به شیوه کاملا اسلامی به بازدید از مناسک و آیین حج ببرد.

چیزی بین بازی ویدیویی و موزه آنلاین

بلال شبيب، مدیر عامل این شرکت می‌گوید: «این برنامه ترکیبی از یک بازی ویدیویی و یک موزه مجازی است. این ایده از ده سال پیش به وجود آمد. حوزه فعالیت من توسعه بازی‌های ویدئویی است. طرفدار سرسخت بازی‌های ویدیویی هستم. بعضی اوقات تعجب می‌کردم که چرا چنین چیزی وجود ندارد تا بتوانم فرهنگ و تاریخ خودم را کشف کنم.»

برگزاری حج برای اسلام اساسی و یکی از پنج رکن دین است.

یک میلیون نفر «مسلم 3D» را دانلود کرده‌اند

شبیب می‌گوید که ده سال پیش ایده «مسلم 3D» به ذهنش رسید. آن را نخستین بار در ژانویه سال گذشته راه اندازی کرد و از آن زمان تاکنون توسط بیش از یک میلیون کاربر در سراسر جهان دانلود شده است.

او همچنین می‌افزاید: «پس از آنکه عربستان سعودی اعلام کرد حج امسال را به دلیل شیوع ویروس کرونا محدود خواهد کرد، روی آوردن مردم به این نرم‌افزار افزایش یافته است. البته باید اعتراف کنم که این نرم‌افزار نمی‌تواند جایگزینی برای حج واقعی باشد.»

این تجربه شبیه بازی های ویدئویی بسیار خاص است که می‌توانید با مراجعه به این مکان‌ها جوری به فضا نزدیک شوید که گویی آنجا هستید و به یک تجربه همه‌جانبه از فضا برسید.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا