اصلاح بخشی از خلل هرم جمعیتی با درمان ناباروری

علی صادقی تبار روز سه شنبه در نشست خبری دستاوردهای پژوهشگاه ابن سینا در سالن همایش این مرکز، افزود: میزان فرزندآوری در جامعه ما پایین است. این موضوع دلایل مختلفی دارد که از جمله آن می توان به  بالا بودن سن ازدواج و دیرتصمیم گرفتن برای بچه دار شدن، اشاره کرد.

وی ادامه داد: این نگرانی در کشور وجود دارد که جامعه در حال حرکت به سمت پیرشدن است و به همین دلیل سیاست هایی در جهت حفظ هرم جمعیتی ابلاغ شده است.

صادقی تبار با بیان اینکه در حال حاضر یک پنجم زوجین کشور معادل ۲۰ درصد، نابارور هستند.ادامه داد: فعالیت مراکز درمان ناباروری از جمله ابن سینا می تواند، بخشی از خلل هرم جمعیتی را اصلاح کند.
وی بیان داشت: اگر مشکل ناباروری این ۲۰ درصد زوجین با روش های مختلف درمانی، برطرف شود، می توانند بخشی از خلل هرم جمعیتی را اصلاح کنند.
صادقی تبار، سقط مکرر را یکی از معضلات فراوان حوزه درمان ناباروری دانست، گفت: در سقط مکرر زنان باردار می شوند، اما به دلایل مختلف جنین را سقط می کنند.
صادقی تبار، اندومتریوز را بیماری شایع در زنان اعلام کرد و گفت: این بیماری تشخیص و درمان سختی دارد. این بیماری می تواند به ناباروری فرد بیمار منتهی شود.

تولید مواد  اولیه کیت تست سرولوژیک ویروس کرونا

در ادامه صادقی تبار، از تولید مواد اولیه برای ساخت کیت تشخیص سرولوژیک ویروس کووید ۱۹ در ایران به دست محققان این پژوهشگاه خبر داد و گفت: از مهمترین طرح های موفق ما تولید مواد اولیه و کیت سرولوژی کووید – ۱۹ بوده است.

وی افزود: محققان این پژوهشگاه با شیوع این ویروس، از اوایل سال جدید آغاز به این فعالیت کردند و موفق شدند ماده اولیه این کیت را تولید کنند.

صادقی تبار با اشاره به اینکه تاکنون مواد اولیه این کیت وارداتی بوده و از خارج از کشور تامین می شده است، افزود: پژوهشگاه ابن سینا اولین مرکزی بودیم که توانستیم مواد اولیه برای تولید این کیت را تهیه کنیم و این موضوع مورد ارزیابی قرار گرفته است.

وی گفت: در حال پیگیری برای اخذ مجوزهای مربوطه برای تولید این کیت هستیم تا بعد از آن، خط تولید این نوع کیت تشخیصی راه اندازی شود.

صادقی تبار اظهار داشت:‌ جلوگیری از ارزبری و کاهش نیاز به واردات در شرایط تحریم، از مهمترین ویژگی این محصول خواهد بود.

فعال شدن شیفت عصر مرکز درمان ناباروری ابن سینا

وی ادامه داد: این مرکز به منظور رفاه بیشتر مراجعان و رعایت پروتکل های بهداشتی مقابله با کرونا به ویژه فاصله گذاری اجتماعی، شیفت عصر کلینیک ها و خدمات پاراکلینیکی خود را از اول مرداد ماه فعال کرده است.
صادقی تبار تصریح کرد: همه کلینیک های این مرکز شامل درمان ناباروری، کنترل بارداری، اندومتریوز، ژنتیک، سقط مکرر و مشاوره های داخلی و غدد، تغذیه، ایمونولوژی، پستان، روانپزشکی و نیز خدمات پاراکلینیکی شامل سونوگرافی، رادیولوژی، آزمایشگاه تشخیص طبی و آندرولوژی و ژنتیک در شیفت عصر فعال خواهند بود.
وی تاکید کرد: مراجعانی که برای نخستین بار و از طریق پذیرش نوبت عصر این مرکز برای دریافت خدمات درمان ناباروری مراجعه کنند، از تخفیف ویژه برخوردار خواهند بود. پذیرش عصرگاهی مرکز درمان ناباروری ابن سینا از ساعت ۱۵ تا ۲۰ پاسخگوی مراجعان است.

به گزارش سیناپرس، اخذ مجوز مرکز آموزش مهارتی و حرفه ای توسط پژوهشگاه ابن سینا از دیگر دستاوردهای این ذپژوهشگاه به حساب می آید.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا