سیستم جامع غربالگری اوتیسم در شرکت دانش‌بنیان تولید شد

 هر سال، تعدادی از کودکان به دنیا آمده در کشور به بیماری اوتیسم مبتلا می‌شوند. تشخیص و غربالگری اولیه در مورد این بیماری بسیار مهم است و باعث می‌شود تا اقدامات درمانی و حمایتی لازم در مورد بیماران صورت گیرد.

منوچهر مرادی سبزوار مدیر عامل این شرکت دانش‌بنیان در خصوص این دستگاه گفت: سیستم جامع غربالگری اوتیسم، یک دستگاه چند بعدی است که به کادر درمان کمک می‌کند تا غربالگری اولیه را در مورد کودکان مبتلا به اوتیسم انجام دهد.  این دستگاه با استفاده از یک دوربین، رفتارهای کودک را تحلیل می‌کند. این دستگاه به بازی‌های هوشمند مجهز است تا با استفاده از آنها، احتمال ابتلای کودک به اوتیسم را بررسی کند. همچنین پرسشنامه‌های الکترونیکی هوشمندی در اختیار کادر درمان قرار می‌گیرد تا با استفاده از آنها، از یک بعد دیگر پاسخ‌ها و رفتار کودک را ارزیابی کند.

وی افزود: این دستگاه کودکان یک ونیم ساله تا ۵ ساله را مورد ارزیابی قرار می‌دهد. دستگاه جامع غربالگری اوتیسم از طریق شبکه آنلاین به مرکز داده‌های شرکت متصل است، داده‌هایی که دستگاه جمع آوری می کند، به مرکز تحلیل و ارزیابی داده شرکت منتقل و پاسخ مناسب برای مرکز درمانی ارسال می‌شود.

مرادی اظهار داشت: همچنین این دستگاه به یک سامانه هوشمند صوتی مجهز است که صدای گریه کودک را تحلیل می‌کند و از طریق تحلیل صدا، نتایج لازم را در اختیار کادر درمان قرار می‌دهد. این سیستم در ۲ مدل متفاوت عرضه می‌شود. یک مدل از دستگاه به ربات مجهز است و حدود دو متر و نیم ارتفاع دارد. مدل ساده تر دستگاه بدون ربات است و فقط نیم متر ارتفاع دارد.

مدیرعامل شرکت دانش بنیان گفت: این دستگاه در حال گذراندن آزمایش‌های بالینی در مراکز درمانی است و خوشبختانه پاسخ خوبی از کادر درمان دریافت کرده است تا زمینه تولید انبوه و صادرات این محصول دانش بنیان با حمایت نهادهای مسئول فراهم شود.

 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا