ثبت‌نام برای سفر مجازی به مریخ

سفر به مریخ یکی از سفرهای دشوار بوده که در حال حاضر نیز سخت‌تر شده است. تیمی از دانشمندان ناسا با ارائه اقدامات لازم، به کمک یک روبات مریخ‌نورد این چالش را برطرف کرده است. این روبات اخترشناس قرار است در سیاره سرخ به دنبال هرگونه نشانه‌ای از زندگی گشته و راهی برای حضور کاوشگران انسانی و هموار کردن نمونه‌های سنگ و خاک برای ارسال به زمین پیدا کند.  

علاقه‌مندان می‌توانند با ثبت‌نام و پیوستن به این گروه اجتماعی یک نشان اجتماعی ناسا دریافت کنند که  به صورت آنلاین به اشتراک گذاشته می‌شود. از این طریق می‌توان از مراکز و امکانات فضایی ناسا بازدید کرد. افراد علاقه‌مند همچنین می‌توانند به طور مستقیم و از طریق فضای مجازی با اعضای تیم ناسا تعامل داشته باشند.

به گزارش ناسا، آماده سازی نهایی سفر این روبات در حال انجام است و قرار است مریخ‌نورد و موشک آن، اطلس پنج (Atlas V) از مرکز فضایی کیپ کاناورال (Cape Canaveral)، واقع در فلوریدا، ایالات ایالت متحده آمریکا پرتاب شود. این عملیات در تاریخ ۳۰ جولای سال ۲۰۲۰ میلادی انجام خواهد شد.

سازمان فضایی ناسا همچنین اعلام کرد در حالی که ما به دلیل محدودیت‌های همه‌گیری کووید ۱۹ نمی‌توانیم مردم را برای تماشای یک رویداد مهم به صورت زنده و با حضور تماشاگران دعوت کنیم، خوشحال می‌شویم که امکانات لازم را فراهم کرده تا مردم به طور مجازی و با هشتگ شمارش معکوس به مریخ (#CountdownToMars) در شبکه اجتماعی فیس‌بوک با ما باشند. این هشتگ در حال شکل‌گیری در فضای مجازی است که برای هر کاربر رسانه اجتماعی باز است و افراد علاقه‌مند می‌تواند با پاسخ دادن به چند سؤال ساده و موافقت با رعایت دستورالعمل‌های این گروه، به آن بپیوندد.  

افراد متقاضی می‌توانند با ثبت‌نام و پیوستن به این گروه اجتماعی یک نشان اجتماعی ناسا دریافت کنند که می‌تواند به صورت آنلاین به اشتراک گذاشته شود. از این طریق می‌توان از مراکز و امکانات فضایی ناسا بازدید کرد. اعضای این گروه همچنین می‌توانند به طور مستقیم و از طریق فضای مجازی با اعضای تیم ناسا تعامل داشته باشند. علاوه بر این، مشاهده پرتاب موشک اطلس پنج برای رساندن روبات مریخ‌نورد به سیاره مریخ نیز از طریق فضای مجازی امکان‌پذیر است.

امکان ثبت‌نام این سفر مجازی در حال حاضر در فیس‌بوک وجود دارد. کلیه برنامه‌های اجتماعی به صورت موردی در نظر گرفته می‌شوند. بر اساس اعلام ناسا، ارائه تورهای مجازی یک روز پیش از تاریخ پرتاب موشک یعنی ۳۰ جولای آغاز خواهد شد. لازم به توضیح است که این گروه مجازی یک هفته پس از پرتاب موشک بایگانی شده و پیش از فرود مریخ‌نورد به سیاره سرخ دوباره راه‌اندازی می‌شوند.

مترجم: فاطمه کردی

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا