همه برای عبور از کرونا باید ماسک بزنیم

دکتررضا ملک زاده روز شنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: اگر مردم این اقدامات را به درستی انجام بدهند به راحتی می توانیم از این شرایط عبور کنیم.

وی با طرح این سوال که چرا در برخی کشورها مرگ ناشی از کرونا یا نداشتند یا خیلی کم بوده است، گفت: کشوری مانند ویتنام تا این لحظه هنوز مرگی براثر کرونا گزارش نکرده و بین ۳۰۰ تا ۳۵۰ نفر به بیماری مبتلا شدند.

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی یادآور شد: مردم این کشور به شدت از ماسک استفاده و دقیقا اصول و توصیه های بهداشتی را رعایت کردند.

ملک زاده ادامه داد: ما هم اگر بتوانیم انضباط اجتماعی را در مورد ماسک، فاصله گذاری اجتماعی و حضور نیافتن در تجمع ها و مراسم های مختلف رعایت کنیم، می توانیم تلفات ناشی از کرونا را بسیار کاهش دهیم.

وی خاطرنشان کرد: ماسک علاوه بر جلوگیری از انتقال بیماری، عامل مهمی در حفاظت از سلامتی افراد و جلوگیری از ابتلا به بیماری کرونا است.

وی تاکید کرد: با این اقدام تعداد بیماران مبتلای نیازمند به بستری در مراکز درمانی کاهش می یابد و در نتیجه مراقبت از آنها در بیمارستان ها خیلی بهتر می شود.

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اظهار داشت: میزان انتقال بیماری، از افرادی که ویروس را می گیرند و هیچ علامتی ندارند، بیشتر از تعداد بیماران است و با استفاده از ماسک جلوی شیوع بیماری گرفته می شود.

براساس اعلام روز گذشته وزارت بهداشت، مجموع بیماران کووید ۱۹ در ایران ۲۸۴ هزار و ۳۴ نفر هستند و شمار جان‌باختگان کرونا در کشور به ۱۵ هزار و ۷۴ نفر رسیده است.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا