13 میلیارد دلار به سرمایه جف بزوس اضافه شد

این افزایش ثروت در حالی حاصل شده که ارزش سهام آمازون، رشدی 7.9 درصدی را به دنبال داشت و به دنبال آن، سهم 11 درصدی جف بزوس از این شرکت، روی عدد 189 میلیارد دلار ایستاد. برای درک بهتر افزایش ثروت جف بزوس در یک روز، می‌توان اینچنین گفت که وی در یک روز توانست درآمدی 4000 بار بیشتر از مجموع درآمدی که ممکن است یک آمریکایی با حقوق متوسط در طول مدت زمان عمر خود بدست آورد، کسب کند.

شواهد نشان می‌دهد که با شیوع موج دوم ویروس کرونا در جهان و تعطیلی بسیاری از فروشگاه‌ها و کسب و کارها، آمازون اما همچنان پابرجا مانده و تحویل کالاهای خریداری شده کاربران در این روزها را بر عهده دارد. این مساله در نهایت سبب افزایش ارزش سهام این شرکت شد.

از طرفی دیگر، در طی ماه‌های اخیر بسیاری از شرکت‌های خرده‌فروشی جهان از قبیل JCPenny، Sur La Table و Chunk-E-Cheese بسیاری از کارکنان خود را اخراج کرده‌اند و برای برخی نیز سرنوشتی جز ورشکستگی رقم نخورد.

با این همه، ارزش سهام آمازون در سال جاری میلادی با رشدی 73 درصدی مواجه شده و با در نظر گرفتن شرایط فعلی جهان، به نظر می‌رسد که این روند صعودی همچنان ادامه داشته باشد. از سویی دیگر، اکنون فرصت مناسبی برای این شرکت است که بتواند خرده فروشی‌های کوچک و یا آن‌هایی که با مشکلات مالی دست و پنجه نرم می‌کنند، با قیمت مناسب خریداری کند و کسب و کار خود را بیش از پیش توسعه دهد.

اگر خبرها را دنبال کرده باشید حتما خوانده‌اید که آمازون چندی پیش شرکت زوکس (Zoox) که در زمینه توسعه فناوری خودوهای خودران فعالیت می‌کند، خریداری کرده و به نظر می‌رسد که در آینده نزدیک، ردپای جف بزوس را در بسیاری از حوزه‌ها خواهیم دید.

منبع:آی تی ایران

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا