هکرها به دایرکت ۳۶ نفر در توئیتر دسترسی پیدا کردند

هکرهایی که هفته قبل با هک کردن حساب‌های صدها چهره و شرکت مشهور در توئیتر توانسته بودند پیام‌هایی برای سرقت رمزارز منتشر کنند به دایرکت ۳۶ نفر دسترسی یافتند که یکی از آنها یک چهره سیاسی مشهور در هلند بوده است. اما آنها نتوانسته‌اند به دایرکت هیچ مقام سیاسی فعلی یا سابق آمریکایی دسترسی یابند.

پیش از این گمانه زنی‌هایی در مورد دسترسی هکرها به دایرکت های باراک اوباما و جو بایدن که حساب‌هایشان در جریان حمله اخیر هک شده بود، منتشر شده بود. اما توئیتر در بیانیه خود اعلام کرده از ۱۳۰ حساب مورد حمله قرار گرفته، مهاجمان تنها به دایرکت های ۳۶ حساب دسترسی یافته‌اند که تنها یکی از آنها مقامی سیاسی با ملیت هلندی بوده و سایر این افراد در عرصه سیاست فعالیت ندارند.

توئیتر تصریح کرده تا به امروز هیچ نشانه‌ای وجود ندارد دال بر اینکه دایرکت هیچ مقام سیاسی فعلی یا سابق در آمریکا در حمله هکری اخیر هک شده باشد. منابع نزدیک به توئیتر در روزهای اخیر مدعی شده بودند دایرکت گیرت ویلدرز رهبر حزب سیاسی آزادی هلند توسط هکرها هک شده و بیانیه جدید توئیتر نیز عملاً این مساله را تأیید می‌کند.

از جمله افراد مشهور دیگری که حساب‌هایشان در جریان این حمله به توئیتر هک شد می‌توان به باراک اوباما، جوبایدن، الون ماسک و بیل گیتس اشاره کرد. البته بیانیه توئیتر نشان می‌دهد هکرها تنها توانسته‌اند به قابلیت ارسال پست جدید در این حساب‌های کاربری دسترسی یابند و قادر به مطالعه و دسترسی به پیام‌های دایرکت آنها نبوده‌اند.

منبع:مهر

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا