توزیع داروی تولید داخل رمدسیویر از هفته آینده در بیمارستان ها

سعید نمکی، در حاشیه برگزاری جلسه مجازی وزرای بهداشت کشورهای مدیترانه شرقی سازمان جهانی بهداشت، اظهار کرد: در این نشست عنوان کردم که در سطح کشور، حداقل یک هزار و ۲۰۰ مرکز بهداشتی ۱۶ تا ۲۴ ساعته دایر کرده ایم و با ایزوله کردن افراد دارای علائم در منزل، بار بیمارستان‌ها را کاهش داده ایم.

وی افزود: به رغم تحریم‌های ظالمانه توانستیم داروهای مورد نیاز بیماران کووید ۱۹ را وارد کرده و در کشور نیز تولید کنیم. اوایل هفته آینده دو شرکت داروسازی در کشور، داروی رمدسیویر به عنوان یکی از داروهایی که در بخشی از بیماران کووید ۱۹ تأثیراتی داشته را تولید و به بیمارستان‌های مورد نیاز عرضه می‌کنند.

وزیر بهداشت خاطرنشان کرد: در این نشست گزارشی دادم مبنی بر اینکه خوشبختانه در بخش ساخت واکسن توفیقات بسیار قابل توجهی داشته ایم و تست‌های اولیه را پاس کرده و امیدوارم که به مراحل امیدوارکننده ای برسیم.

نمکی عنوان کرد: امروز سه توصیه مهم به سازمان جهانی بهداشت کردیم؛ اولین توصیه ما این بود که کشورهای منطقه باید بتوانند از تجارب یکدیگر استفاده کنند و توفیقات حاصل شده را به اشتراک بگذارند. دومین نکته‌ای که به عنوان یک نگرانی اعلام کردیم، این است که متأسفانه گرفتاری سازمان‌های عضو سازمان جهانی بهداشت و مبارزه نفس گیر با کرونا باعث شده اکثر کشورها از توجه به سایر مسائل بهداشتی از جمله واکسیناسیون، مراقبت از گروه‌های هدف مانند مادران باردار، کودکان و سالمندان، مبارزه با بیماری‌های واگیردار مانند سل، فلج اطفال، سرخک و سرخجه، ایدز، بیماری‌های غیر واگیر مانند دیابت، بیماری‌های قلبی و عروقی و گرفتاری‌های روحی و روانی غافل شوند.

وی افزود: اوایل هفته نشستی با رؤسای دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی کشور داشتیم که آنها را مکلف کردم که فردی را به عنوان مدیر اجرایی پروژه کووید ۱۹ منصوب کنند تا سایر همکاران بتوانند به سایر مسائل بهداشتی و درمانی بپردازند.

وزیر بهداشت تاکید کرد: سومین توصیه ما به سازمان جهانی بهداشت این بود که با زورگویی و فشار بعضی از زورگویان جهانی به کشورها در مورد تحریم‌ها و فشارهای اقتصادی، مقابله کنند تا همه کشورها از نظر اقتصادی بتوانند بیماری‌های واگیر به ویژه کووید ۱۹ را به خوبی مدیریت و با آن مقابله کنند.

نمکی در خصوص همکاری‌های ایران با کشورهای منطقه برای مقابله با کرونا، گفت: تاکنون چندین نشست ویدئوکنفرانسی با وزرای بهداشت کشورهای دوست و همسایه و سایر کشورهای منطقه داشته ام و در خصوص انتقال تجربیات ایران به همه کشورهای منطقه، اعلام آمادگی کرده ایم.

وی تصریح کرد: در جلسه‌ای که با وزیر بهداشت عراق در تهران داشتیم، اعلام کردیم که در انتقال تجارب خودمان به خصوص روش بسیار موفقی که برای غربالگری کل جمعیت کشورمان داشتیم و همچنین انتقال تجارب فنی دیگری که در این مدت اندوخته ایم مانند پروتکل‌های درمانی و…، آمادگی کامل داریم.

منبع:مهر

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا