فرایند انتخاب دانشجوی نمونه مهارتی مشخص شد

جشنواره دانشجویان نمونه  اسفند ماه هر سال برگزار می‌شود، بر این اساس تمامی دانشجویان دانشگاه‌های دولتی، غیرانتفاعی و پژوهشگاه‌های تابعه وزارت علوم همچنین دانشگاه‌های پیام نور و فرهنگیان هرساله در جشنواره دانشجویان نمونه کشوری شرکت می کنند.
آن دسته از دانشجویانی که برترین امتیازات را بر اساس آیین‌نامه (در بخش‌های فرهنگی،  آموزشی و پژوهشی) و صرف نظر از حد نصاب‌های آن کسب کنند به عنوان برگزیدگان دانشگاهی مورد تقدیر دانشگاه قرار می‌گیرند و آن تعداد از متقاضیان که شرایط معرفی به مرحله دوم را کسب کنند نیز به دبیرخانه مرکزی این جشنواره معرفی می‌شوند.

آیین نامه جشنواره دانشجویی نمونه کشور سال گذشته از سوی سازمان امور دانشجویان مورد اصلاح و بازنگری قرار گرفت که انتخاب دانشجوی نمونه مهارتی یکی از مهمترین بندهای اصلی آیین نامه جدید به شمار می رود. در این جشنواره علاوه بر دانشجویان دانشگاه های تحت پوشش وزارتخانه های علوم و بهداشت دانشجویان دانشگاه آزاد نیز در  مراسم دانشجویان نمونه کشوری انتخاب و تقدیر شدند.

بر اساس آیین نامه جدید دانشجویان نمونه، از بین دانشجویان دانشگاه‌های علمی کاربردی و فنی و حرفه‌ای و حتی آزاد نیز افرادی به عنوان دانشجوی نمونه انتخاب می‌شوند.

چندی پیش مجتبی صدیقی رئیس سازمان امور دانشجویان از لغو برگزاری جشنواره دانشجویان نمونه کشوری برای سال جاری خبر داد و گفت: با توجه به این موضوع که بسیاری از امتیازاتی که دانشجویان باید در جشنواره دانشجویان نمونه دریافت کنند، مربوط به فعالیت های اجتماعی آنها در داخل دانشگاه است و امتیاز گرفتن با توجه به شرایط دانشگاه ها و تعطیلی آن‌ها سخت شده است برای برگزار کردن جشنواره طبق روال عادی با مشکل مواجه بودیم.

رئیس سازمان امور دانشجویان افزود: برهمین اساس برای اینکه عدالت برقرار شود از دانشجویان نظرخواهی کردیم که امسال جشنواره دانشجویان نمونه نداشته باشیم تا سال آینده با توجه به شرایط در یک رقابت سالم این جشنواره برگزار شود.

منبع:ایسنا

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا