اولین دستگاه پیشرفته حفاری تونل در کشور ساخته شد

رضا نقی پور در گفت‌وگوبا ایسنا، یکی از برنامه‌های صندوق حمایت از صنایع پیشرفته در سال جاری را تسهیلگری در پرداخت تسهیلات و اخذ وثایق  و ارائه یک روزه ضمانت نامه به متقاضیان اعلام کرد و گفت: میزان اعتبار مورد نیاز صنایع پیشرفته کشور در سال جاری ۷۰ هزار میلیارد تومان است که با توجه به شرایط اقتصادی کشور، بودجه انقباضی دولت و سرمایه محدود صندوق امکان برآورده کردن آن وجود ندارد.

البته به گفته وی با توجه به سرمایه‌ صندوق، هیچ محدودیتی در پرداخت تسهیلات به صنایع پیشرفته وجود ندارد.

نقی پور در ادامه با اشاره به لزوم حرکت به سمت ضمانت نامه محوری، اظهار کرد: در این صورت با توجه به سرمایه محدود صندوق، می‌توانیم حداقل در ارایه ضمانت نامه، گره‌ای از مشکلات صنایع پیشرفته کشور باز کنیم.

این مقام مسئول همچنین یکی دیگر از برنامه های اولویت دار صندوق حمایت از صنایع پیشرفته را ارایه خدمات کارشناسی به شرکت‌های متقاضی عنوان کرد. 

مدیر عامل شرکت مادر تخصصی صندوق حمایت از صنایع پیشرفته در ادامه از ساخت و راه اندازی اولین دستگاه پیشرفته حفاری تونل در کشور خبر داد و گفت: اخیرا خط تولید یکی از شرکت‌های دانش بنیان در قزوین در زمینه ساخت دستگاه حفاری و تونل سازی به بهره‌برداری رسیده است.
   
وی از پرداخت ۳۰ میلیارد ریال تسهیلات از سوی صندوق حمایت از صنایع پیشرفته به این پروژه خبر داد و افزود: این شرکت امروز برای اولین بار در کشور، یک ماشین حفاری را عرضه کرده و توانسته است با شرکت آب و فاضلاب کشور قرارداد ببندد. این خط تولید برای ساخت دستگاه حفاری در زمین‌های بسیار سخت طراحی شده و قدرت حفر یک تونل به قطر ۲ هزار و ۲۷۰ میلی متر را دارد و قرار است در پروژه خط انتقال فاضلاب رباط کریم به کارگیری شود.

نقی پور اصل با بیان اینکه این دستگاه برای اولین بار است که در ایران ساخته می‌شود و طراحی، ساخت و نصب آن در داخل کشور صورت گرفته است، تصریح کرد: راه اندازی خط تولید این محصول، کشور را از واردات دستگاه‌های مشابه حفاری خارجی بی نیاز می‌کند و گام بلندی برای خودکفایی و بی نیازی کشور در این حوزه است.
 
به گفته این مقام مسئول این شرکت دانش بنیان از سال ۱۳۸۲ در اداره ثبت شرکت‌های تهران به ثبت رسیده و فعالیت خود را در زمینه حفاری مکانیزه در جهت حفر و احداث تونل‌های طویل با مقاصد مختلف و متناسب با زمین شناسی منطقه آغاز کرد و حدود ۵۰ نفر به شکل مستقیم و ۸۰ نفر به صورت غیر مستقیم در این کارخانه مشغول به کار هستند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا