تست رایگان ویروس کرونا در فرودگاه‌های آلمان

آلمان در مقایسه با کشورهای همسایه خود عملکرد بهتری در مقابله با ویروس کرونا داشته است. با وجود این نگرانی‌هایی در رابطه با شیوع مجدد ویروس توسط مسافرانی که از سفرهای خارجی بازمی‌گردند، برای مقامات این کشور ایجاد شده است.

به همین علت مقامات محلی در تلاش هستند تا مراکز آزمایش کرونا را در فرودگاه‌های ایالت باواریا راه‌اندازی کنند. در این مراکز امکان آزمایش تمام مسافران به صورت رایگان و در تمام اوقات وجود دارد.

ایالت باواریا مرکز استقرار فرودگاه مونیخ است که پس از فرودگاه فرانکفورت، دومین فرودگاه بزرگ کشور آلمان محسوب می‌شود. همچنین در این ایالت چندین فرودگاه کوچکتر نیز وجود دارد.

پیش از این نیز یک مرکز آزمایش کرونا در فرودگاه فرانکفورت راه‌اندازی شده اما هزینه آزمایش در این مرکز بین ۵۹ تا ۱۳۹ یورو است.

ایالت جنوبی باواریا یکی از مناطقی بود که در ابتدای شیوع ویروس کرونا به شدت تحت تاثیر قرار گرفت. یکی از مهمترین دلایل این میزان شیوع ویروس، مسافرانی بودند که تعطیلات خود را در مناطق آلوده اتریش سپری کرده و به خانه بازمی‌گشتند.

همچنین برگزاری یک فستیوال در فاصله کوتاهی قبل از قرنطینه عمومی، یکی دیگر از دلایل آلودگی این منطقه بود. اما مقامات باواریا توانستند با اتخاذ تدابیر مناسب، شیوع ویروس در این منطقه را به نحو مطلوب کنترل کنند.

منبع:ایرنا

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا