آزمایش خودروی خودران اتوایکس در کالیفرنیا آغاز شد

یکی از استارتاپ‌های وابسته به شرکت "علی بابا"(Alibaba) که "اتوایکس"(AutoX) نام دارد، موفق شده تا مجوز آزمایش خودروی خودران خود را در ایالت کالیفرنیا و در یک ناحیه محدود از شهر سن خوزه این ایالت دریافت کند؛ بدین ترتیب، اتوایکس اجازه خواهد داشت تا خودروی خودران خود را بدون حضور راننده انسان آزمایش کند.

اتوایکس، سومین شرکتی است که اجازه آزمایش یک خودروی بدون سرنشین را دریافت می‌کند. پیش از این، شرکت‌های "ویمو"(Waymo) و "نورو"(Nuro) نیز مجوز آزمایش حودروهای خودران خود را دریافت کرده بودند.

به گفته "اداره وسایل نقلیه موتوری کالیفرنیا"(California DMV)، اتوایکس بر خلاف دو شرکت دیگر، تنها به استفاده از یک خودرو محدود شده و اجازه دارد آن را فقط در یک قسمت مشخص شده از شهر سن خوزه آزمایش کند. وسیله نقلیه این استارتاپ، برای حرکت در آب و هوای نسبتا خوب و بارندگی سبک و همچنین سرعت محدود مورد تایید قرار گرفته است. سرعت خودروی اتوایکس نباید بیش از ۴۵ مایل بر ساعت باشد.

اتوایکس از سال ۲۰۱۷ تاکنون، اجازه آزمایش خودروهای خودران خود را با حضور یک راننده داشته است. ۶۲ شرکت دیگر نیز در حال حاضر اجازه دارند تا خودروهای خودران خود را با حضور یک راننده مطمئن، در کالیفرنیا آزمایش کنند.

شرکت‌ها برای دریافت مجوز رانندگی بدون سرنشین، باید ثابت کنند که وسیله نقلیه آنها قابلیت رانندگی بدون حضور راننده را دارد و استانداردهای مربوط به ایمنی وسایل نقلیه را رعایت می‌کند.

اگرچه روبوتاکسی‌های اتوایکس در حال حاضر در چین فعالیت می‌کنند اما این مجوز، به اتوایکس امکان خواهد داد تا فعالیت‌های خود را در آمریکا نیز تقویت کند.

منبع:ایسنا

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا