ماسک برای بیماران ریوی خطرناک نیست

چهار گروه پزشکی دربیانیه‌ای اعلام کردند: افراد مبتلا به بیماری های مزمن ریوی ممکن است نگران باشند که با زدن ماسک به صورت خود نتوانند به راحتی نفس بکشند اما درصورت امکان باید از این پوشش ها استفاده کنند.  

به گزارش خبرگزاری یونایتدپرس، پزشکان این چهار گروه که از کالج آمریکایی متخصصان قفسه سینه، انجمن ریه آمریکا،  انجمن قفسه سینه آمریکا و بنیاد بیماری های مزمن انسدادی ریه هستند که در این بیانیه خاطرنشان کردند: افراد دارای ریه های سالم و حتی بسیاری از افراد مبتلا به بیماری های زمینه ای ریه می توانند از ماسک های غیر N۹۵  استفاده کنند.

این متخصصان تایید کردند: برخی افراد مبتلا به بیماری های ریه ممکن است نتوانند تنفس با ماسک را تحمل کنند و به دنبال معافیت استفاده از ماسک توسط پزشک خود هستند اما نگرانی های این افراد باید در برابر  نیازهای اجتماعی برای کاهش شیوع ویروس کرونا سنجیده شود.

آنان معتقدند: در برخی موارد خاطر جمعی پزشک از بی خطری استفاده از این پوشش های صورت برای این افراد کافی است و آنها  می توانند با امتحان کردن انواع مختلفی از این پوشش های صورت، ماسکی را انتخاب کنند که تنفس آنها را بهبود می بخشد.

این کارشناسان اعلام کردند: مطالعات محدودی در مورد تاثیر پوشیدن استفاده از پوشش های صورت بر میزان اکسیژن یا سطح دی اکسید کربن فردی که ماسک بر چهره دارد، انجام شده است و مطالعاتی که تا کنون انجام شده است اساسا بر روی ماسک های سنگین N۹۵ بوده است که در آن یک درصد افت آماری معنی داری در سطح اکسیژن و حتی اندکی افزایش در سطح دی اکسید کربن در میان پرسنل درمانی که مدت طولانی از این ماسک ها استفاده می کنند، وجود دارد.

در این بیانیه آمده است: افراد معمولی نباید از ماسک های N۹۵ استفاده کنند؛ در این رابطه استثنایی در مورد برخی بیماران دارای نقص ایمنی بدن وجود دارد که باید در این خصوص با پزشک خود مشورت کنند. حتی برای این بیماران نیز رعایت فاصله اجتماعی می بایست اصلی ترین روش محافظت باشد.

البته در این بیانیه به گزینه دیگری نیز اشاره و تاکید شده است: اگرچه ماسک های صورت و شیلدهای صورت را نباید به صورت جایگزین یکدیگر تلقی کرد اما داده های موجود نشان می دهند که شیلدهای صورت می توانند میزان قرار گرفتن در معرض استنشاق ویروس تنفسی دیگری اساسا آنفلوانزا را که آن هم از طریق قطرات تنفسی گسترش می یابد، کاهش دهد.

منبع:ایرنا

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا