بازی Astro's Playroom رایگان روی همه‌ PS5ها نصب شد

جف کیلی دیشب در برنامه‌ای نه‌چندان بلند  کمتر از ۴ دقیقه از گیم‌پلی بازی Astro's Playroom را به نمایش گذاشت. این بازی انحصاری سونی که تجربه‌ی آن نزدیک به چند ساعت زمان می‌برد و جلوه‌ی بامزه‌ی همه‌ی قسمت‌های سری بازی Astro Bot را دارد، می‌خواهد با یک تیر دو نشان بزند؛ هم به‌صورت رایگان چند ساعت خریدارهای پلی استیشن 5 را سرگرم کند و هم به تک‌تک گیمرها نشان دهد که چگونه کنترلر/دسته پلی‌استیشن 5 سونی به اسم دوال سنس می‌تواند بازی‌سازی را جلو ببرد.

 

مطابق توضیحات جف کیلی، سازندگان Astro's Playroom حتی برای حل معماها و حرکت درست کاراکتر در طول و عرض محیط بازی، مخاطب را وادار به استفاده از همه‌ی قابلیت‌های دوال‌سنس می‌کنند. همچنین کیفیت بلندگوهای داخلی دستگاه هم به کمک بازیکن می‌آید تا مثلا احساس قرارگیری در مقابل یک طوفان شن را بهتر به او انتقال دهد. در همین حین سیستم لرزش هوشمند و پرجزئیات دوال‌سنس باعث می‌شود وقتی شن‌ها به بدن کاراکتر می‌خورند، گیمر این برخورد را روی انگشت‌های خود احساس کند.

از آن سو قابلیت Adaptive Triggers کاری می‌کند که مثلا اگر می‌خواهید به اندازه‌ی خاصی بپرید و در سکوبازی موفق شوید، نیازمند فشار دادن L2 یا R2 به اندازه‌ای درست و معین باشید. بازی‌سازهای گوناگون همچنان می‌توانند بازی‌های خود را مثل قبل بسازند و سراغ استفاده از چنین قابلیت‌های جالبی نروند. اما قطعا استودیوهای اختصاصی/فرست-پارتی پلی استیشن (PS Studios) برنامه‌های زیادی برای بهره‌جویی از تک‌تک این امکانات دارند.

منبع:زومجی

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا