جشنواره فرهنگی هنری فردا آنلاین برگزار می‌شود

علی رمضانی درمورد این جشنواره اظهار داشت: دبیرخانه دریافت آثار برگزیده استان ها از ۲۸ تیرماه به میزبانی اداره کل آموزش و پرورش شهرستان های تهران در کانون فرهنگی تربیتی سمیه شهر ری آغاز به کار می کند.

وی از بارگذاری آثار برگزیدگان مرحله استانی جشنواره فرهنگی هنری فردا از ۲۸ تیرماه در سامانه دبیرخانه این جشنواره خبر داد و گفت: این جشنواره با قدمتی بیش از ۳۸ دوره، از قدیمی ترین رویداد های فرهنگی هنری کشور است که  پس از انقلاب اسلامی در مدارس  کشور برگزار می شود.

مدیرکل فرهنگی هنری، اردوها و فضاهای پرورشی وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: در سال تحصیلی جاری نیز این جشنواره که سی و هشتمین دوره آن در حال برگزاری است با حضور هفت میلیون و ۶۶۰ هزار و ۳۲  نفر- رشته شرکت کننده، پٌراستقبال ترین رویداد فرهنگی هنری کشور است.
رمضانی ادامه داد: مرحله اصلی این جشنواره مرحله مدرسه است که در مهرماه تا آذر ماه سال قبل در مدارس کشور برگزار شده است و برگزیدگان این مرحله پس از رقابت در مرحله شهرستان ها و مناطق با راهیابی به مرحله استانی با هم به رقابت پرداخته اند.
وی همچنین گفت: آثار برگزیدگان مرحله استانی از ۲۸ تیرماه در سامانه دبیرخانه جشنواره بارگذاری خواهد شد و مرحله پایانی این جشنواره در دو بخش غیرحضوری و مرحله آنلاین در مرداد ماه جاری برگزار می شود.
مدیرکل فرهنگی هنری، اردوها و فضاهای پرورشی وزارت آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: تفاوت دبیرخانه امسال با سال های قبل جشنواره در این است که کل فرآیند ارسال و دریافت آثار به دلیل شرایط  خاص کشور و همه گیری بیماری کرونا در بستر فضای مجازی طراحی شده است و این فرآیند بدون حضور نمایندگان استان ها انجام خواهد شد.
رمضانی با بیان این که پیش بینی می کنیم در سال جاری  حدود  پنج هزار اثر به دبیرخانه ارسال شود، افزود : البته در سال تحصیلی جاری به دلیل شیوع ویروس کرونا فعالیت های گروهی جشنواره در رشته هایی مانند نمایش و سرود تحت الشعاع قرار گرفت و احتمالا در سال جاری گروه های سرود و نمایش کمتری موفق به ارسال اثر خود به دبیرخانه خواهند شد.
وی همچنین گفت: پس از دریافت آثار مرحله داوری غیر حضوری برگزار می شود و از بین آثار ارسالی به دبیرخانه در پنج گرایش هنرهای آوایی، ‌فیلم و هنرهای نمایشی، هنرهای دستی و تجسمی، ‌آفرینش های ادبی ‌و بخش رسانه و فضای مجازی که در مجموع بیش از ۷۰ رشته و گرایش مختلف را شامل می شود آثار برگزیده برای رقابت در بخش آنلاین جشنواره انتخاب خواهند شد.
وی با یادآوری این که بنابر جدول زمانی جشنواره در تاریخ ۲۰ تا ۲۶ مرداد مرحله آنلاین برگزار خواهد شد افزود : پس از رقابت آنلاین برگزیدگان در بخش های مختلف جشنواره مشخص و در روزهای پایانی مرداد  و قبل از شروع ماه محرم الحرام مراسم اختتامیه جشنواره به صورت مجازی و آنلاین برگزار می شود.

این مسوول فرهنگی هنری آموزش و پرورش یادآور شد:  در مرحله مدرسه این جشنواره  هفت میلیون و ۶۶۰ هزار و ۳۲  نفر- رشته شرکت کرده اند که از این تعداد یک میلیون و ۱۵۹ هزار و ۷۷۶ نفر در آفرینش های ادبی، ۳۳۳، ۷۰۹ نفر در بخش هنرهای آوایی ۱۹۴، ۹۳۸ نفر در بخش فیلم و هنر های نمایشی هم یک میلیون و ۴۳۹ هزار و ۷۵۵  نفر نیز در بخش هنرهای دستی و تجسمی شرکت کردند.
رمضانی ادامه داد: همچنین یک میلیون و ۸۵۷ هزار و ۹۹۵ نفر در بخش نقاشی همگانی و دو میلیون و ۵۷۷ هزار و ۲۱۴ نفر در بخش سرود همگانی حضور داشتند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا