اهمیت اعلام سریع نتیجه آزمایش مبتلایان به کرونا

محققان هلندی در این مطالعه با تجزیه و تحلیل یک الگو، اظهار داشتند، با ارائه نتایج آزمایش طی یک روز و ردیابی ۸۰ درصد از افرادی که با بیماران کرونایی در تماس بوده اند، می توان انتقال این ویروس را تا ۸۰ درصد به ازای هر بیمار مبتلا به کووید-۱۹ کاهش داد. 

ردیابی مخاطب یک رویکرد بهداشت عمومی است که برای مهار گسترش بیماری های عفونی استفاده می شود. در این روش تلاش می شود افرادی را که ممکن است در معرض تماس با یک فرد آلوده بوده اند، ردیابی و قرنطینه کرد تا از شیوع بیشتر بیماری جلوگیری شود.

محققان دانشگاه «اوترخت» در هلند در بیانیه ای اعلام کردند که در الگوی ساختگی آنها، به حداقل رساندن تأخیر در انجام آزمایش بیشترین تأثیر را در کاهش انتقال ویروس دارد؛ بنابراین آزمایش زیرساخت ها، مهمترین عامل برای موفقیت سیستم ردیابی مخاطب است. 

ردیابی مخاطب توسط سازمان بهداشت جهانی، مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری آمریکا و سایر نهادها به عنوان راهکار خروج بالقوه از تدابیر قرنطینه COVID-۱۹، مورد حمایت قرار گرفته است. ردیابی متعارف مخاطب مستلزم تماس با افراد آلوده و پرسش از آنها در مورد نام بردن تمام افرادی است که معمولا ۱۴ روز قبل از بروز علائم کووید-۱۹، با آنها در تماس بوده اند.

از سوی دیگر چند کشور از جمله چین و آلمان آپ هایی را برای تلفن همراه معرفی کرده اند که با استفاده از فناوری به این رویه سرعت می بخشد. این آپ ها با استفاده از داده های تلفن همراه، افرادی را که در تماس نزدیک با یک فرد آلوده بوده اند، آگاه می سازند. 

محققان در این مطالعه، الگویی بر اساس دو فرض ایجاد کردند اول اینکه تقریبا ۴۰ درصد از انتقال ویروس قبل از بروز علائم عفونت در بیمار صورت می گیرد و فرض دوم اینکه در صورت عدم وجود راهکارهایی برای کاهش ویروس، هر فرد آلوده، ویروس را به طور متوسط به ​​۲.۵ نفر منتقل می کند.

به گفته محققان، رعایت فاصله گذاری اجتماعی به تنهایی – که به طور بالقوه تماس نزدیک با افراد آلوده را ۴۰٪ و تماس های هر از گاهی را  ۷۰٪ کم می کند – میزان انتقال را به طور متوسط ​​به ۱.۲ نفر کاهش می دهد.

آنها افزودند، با این وجود این الگو پیش بینی می کند که ردیابی موثر مخاطب می تواند شمار افرادی را که با فرد آلوده به کووید-۱۹ در تماس بوده اند، کاهش داده و انتقال این ویروس را از متوسط ۱.۲ نفر به ۰.۸ نفر برساند. 

به گفته محققان هلندی، برای دستیابی به این هدف، باید حداقل ۸۰٪ افرادی که واجد شرایط هستند، آزمایش شوند، هیچ تاخیری در انجام آزمایش بعد از شروع علائم ایجاد نشود و حداقل ۸۰٪ از تماس ها باید در همان روزی مشخص شوند که نتیجه آزمایش دریافت می شود.

آنها ادامه دادند، اگر آزمایش دو روز به تاخیر بیافتد، نگه داشتن میزان انتقال به زیر یک نفر، نیاز به ردیابی مخاطبین در طی یک روز دارد و حداقل ۸۰ درصد مخاطبین باید شناسایی شوند.

منبع:ایرنا

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا