کراس اوور الکتریکی نیسان آریا رونمایی شد

چند سالی از ورود شرکت ژاپنی نیسان به بازار خودروهای الکتریکی می‌گذرد و اگرچه تاکنون تنها یک محصول الکتریکی به نام نیسان لیف‌هاچ‌بک از کارخانه‌های این شرکت بیرون آمده، اما اخیرا دومین مدل با نام نیسان آریا و با توان پیمایش 300 مایل (حدود 480 کیلومتر) قدم به عرضه وجود گذاشت.

این محصول که مدل مفهومی‌آن برای اولین بار در سال گذشته معرفی شد، با قیمت 40 هزار دلار و از سال 2021 روانه بازار خواهد شد. این خورو در حالی معرفی شد که اوضاع این روزهای شرکت نیسان، تعریف چندانی ندارد و مشکلاتی همچون اعتراضات کارگران، تغییرات مدیریتی و تبعات ناشی از همه‌گیری ویروس کرونا، بر سر این شرکت سایه افکنده است.

در سال گذشته بود که مسائل مربوط به کارلوس گون مدیر پیشین نیسان و فرار وی، این شرکت را در کانون توجهات قرار داده بود. با این حال، نیسان آریا را باید اولین خودروی الکتریکی دوران بعد از گون نامید که به گفته این شرکت، آریا نتیجه تلاش چهارساله مهندسان این شرکت است که می‌تواند باری دیگر، نیسان را به روزهای اوج خود بازگرداند.

و اما در خصوص مشخصات این خودرو باید گفت که پیشرانه نیسان آریا با مدل لیف متفاوت است به طوری که در مدل لیف، نیروی موتور صرفا به چرخ‌های جلو منتقل می‌شدند. اما آریا با پیکربندی‌های متفاوتی عرضه خواهد شد که از جمله آن‌ها می‌توان به سیستم جفت دیفرانسیل با ساختار دو موتور الکتریکی اشاره کرد که عملکرد چهار چرخ متحرک را برای خودرو به ارمغان خواهد آورد.

نیسان برای این مدل، نام e-4ORCE را انتخاب کرده است. ایوان اسپینوسا، نایب رئیس نیسان در این رابطه می‌گوید: ترسی ندارم از اینکه بگویم، نیسان آریا پیشرفته‌ترین خودروی این شرکت از لحاظ فناوری‌های بکاررفته در آن به شمار می‌رود. درواقع، اوج هنر و تخصص مهندسان شرکت را می‌توان در نیسان آریا مشاهده کرد. وی در ادامه گفت که در ساخت این خودرو، از مدل نیسان GT-R و فناوری‌های آن نیز الهام گرفته شده است.

نیسان آریا در دو مدل باتری 63 و 87 کیلوواتی برای علاقه‌مندان قابل خرید است و به گفته این شرکت، در نسخه دوچرخ متحرک، می‌توان با یک بار شارژ، تا 480 کیلومتر را پیمود. در خصوص فناوری بکار رفته در این خودرو نیز باید گفت که شاهد بکارگیری جدیدترین نسخه از سیستم کمکی راننده در آریا هستیم که تحت عنوان ProPilot Assist 2.0 شناخته می‌شود. این سیستم قادر است عملکردهایی همچون کنترل سرعت، فاصله تا خوروی جلویی، حرکت خودرو در یک لاین، تشخیص لاین با کمک دوربین‌های مختلف و غیره را ارائه دهد.

همانطور که در تصاویر مشاهده می‌کنید، بدنه این خودرو نیز بسیار اسپرت‌تر از دیگر مدل‌های کراس اوور این شرکت طراحی شده و زیبایی خاصی را به آن بخشیده است. در فضای داخل خودرو نیز از دو نمایشگر افقی 12.3 اینچی استفاده شده که یکی در پشت فرمان و دیگری در مرکز داشبورد تعبیه شده است. همچنین، این خودرو نیز از اپل کارپلی و اندروید آتو نیز پشتیبانی می‌کند. به گفته نیسان، عرضه این خودرو از سال 2021 کلید خواهد خورد.

منبع:آی تی رسان

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا