طراحی کاوشگر سیاره زهره رونمایی شد

زهره، ناهید یا ونوس (Venus) به ترتیب نزدیکی به خورشید، دومین سیاره زمین‌سان منظومه شمسی است که در مداری میان مدارهای زمین و عطارد قرار گرفته‌ است.

سیاره زهره از نظر مداری، نزدیک‌ترین فاصله به زمین را دارد. زهره بعد از ماه، درخشان‌ترین جرم آسمانی طبیعی است که به هنگام شب در آسمان زمین دیده می‌شود. 

دمای سطح مریخ بیش از ۸۵۰ درجه فارنهایت و فشار هوا در این سیاره ۹۲ برابر بیشتر از فشار هوا در سطح زمین است.

اکنون ناسا از طراحی کاوشگر جدیدی رونمایی کرده است که برای کاوش در سطح این سیاره مورد استفاده قرار می گیرد. طراحی این کاوشگر که «ونوس فیلرز» (Venus Feelers) نام دارد، توسط یک معمار و طراح مصری به نام «یوسف غالی» تهیه شده است.

غالی طراحی خود را برای بخشی از مسابقه ناسا با عنوان «کاوش در جهنم» ( Exploring Hell) ارسال کرد که یک فراخوان باز برای ارائه طراحی های جدید و آزمایشی کاوشگری بود که بتواند در شرایط جهنمی سطح سیاره ناهید دوام بیاورد.

طراحی غالی، بر ساختار یک دیده بان سه چرخه تمرکز دارد که به قسمت جلوی این کاوشگر متصل است. این دیده بان به شناسایی سنگ های بزرگ یا سوراخ های عمیق کمک می کند تا کاوشگر در اراضی صخره ای یا ناهموار گیر نکند. 

غالی برای ارائه این طراحی برنده جایزه ۱۵ هزار دلاری خواهد شد و مهندسان ناسا با بررسی این طراحی به دنبال روش هایی برای ادغام آن در طراحی های آتی خود برای کاوش در ونوس خواهند بود.

منبع:ایرنا

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا