نخستین دست مصنوعی پیشرفته برای زنان و نوجوانان

 این دست مصنوعی حرکات عضله کاربر را حس کرده و از این حرکات برای حرکت دادن موتورهای منفرد موجود در هر انگشت خود استفاده می‌کند.

«نیکی اشول» 29 ساله، یک زن انگلیسی است که واقعی‌ترین دست بیونیک جهان را دریافت کرده است. وی اهل لندن بوده و معلول است و زمانی که به دنیا آمد، از دست راست محروم بود.

گفته می‌شود دست بیونیک به وی امکان دوچرخه‌سواری، گرفتن وزنه با هر دو دست و بازکردن کیف پول را می‌دهد. اشول این کارها را به دلیل وجود حسگرهایی انجام می‌دهد که تکانه‌های عضلاتی را در دست وی شناسایی کرده و با استفاده از میکروپردازشگرها آن‌ها را به دستوراتی تبدیل می‌کنند که انگشت‌ها را عملیاتی می‌کند.

دست جدید، کوچک‌ترین نسخه دست میوالکتریک جهان است و با استفاده از فناوری‌های نظامی و فرمول یک ساخته شده است. این دست به گونه‌ای طراحی شده که حول ساختار اسکلتی بدن قرار می‌گیرد تا ظاهری طبیعی‌تر داشته باشد.

دست ابداعی که برای زنان و نوجوانان ساخته شده، دارای اجزای مینیاتوری بوده و 337 جزء مکانیکی برای انجام حرکات واقعی دارد.

به گزارش ایسنا،این سیستم حدود 390 گرم وزن دارد و اندازه آن از قاعده تا نوک انگشت وسط 16 میلی‌متر است. این دست به اندازه‌ای قوی است که می‌تواند تا 45 کیلوگرم بار را از زمین بلند کند.

به گفته سازندگان سامانه بیونیکی مزبور قادر به انجام فعالیت‌هایی است که تا پیش از این برای کاربران بیش از حد پیچیده و غیرقابل‌مدیریت بود.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا