اعتماد صنعت به دانشگاهیان همیشه نتیجه بخش بوده است

در این نشست که باگذشت کم‌تر از سه ماه از امضای تفاهم‌نامه رییس جهاددانشگاهی و مدیرعامل ایران‌خودرو برگزار شد، یک قرارداد و یک تفاهم‌نامه همکاری درزمینه‌ «خدمات فنی و مهندسی، تدوین دانش فنی، طراحی، مشاوره و ساخت قطعات اپتیک و لوازم جانبی» و «گسترش همکاری‌های فناورانه، تخصصی و اجرایی برای توسعه‌ حوزه‌های مرتبط با خودرو» به امضا رسید.

همکاری جهاددانشگاهی در تولید خودروهای برقی

رییس جهاددانشگاهی  با اشاره به اهمیت همکاری بخش صنعت و دانشگاهی گفت: هرجاکه مدیران صنعتی به دانشگاهیان اعتماد کردند و با آن‌ها همکاری می‌کنند، سرعت کار بیشتر شده و زودتر به نتیجه می‌رسد.

حمیدرضا طیبی با بیان این‌که تجربیات مدیران صنعتی بسیار ارزشمند است، ادامه داد: به همکاری با ایران‌خودرو به‌صورت بلندمدت فکر می‌کنیم و متعهد هستیم این اعتماد را با کار خوب پاسخ دهیم.

وی با اشاره به این‌که به‌صورت برخط پیگیر جلسات تحقق تفاهم‌نامه‌ ایران‌خودرو و جهاددانشگاهی هستیم، افزود: برای جهاددانشگاهی مهم است که اگر قولی دادیم به‌خوبی عملیاتی کنیم.

رییس جهاددانشگاهی همچنین در رابطه با پیشنهادهای مطرح‌شده در این نشست پیرامون همکاری در تولید خودروهای برقی، گفت: در زمینه‌ خودروهای برقی و الکتروموتورها، جهاددانشگاهی توانمندی‌های خوبی دارد و آماده‌ همکاری با ایران‌خودرو است.

ادامه‌ همکاری گسترده‌ استراتژیک بین جهاددانشگاهی و ایران‌خودرو

مدیرعامل شرکت ایران‌خودرو نیز در این نشست با تقدیر از برگزاری 100 جلسه در سه‌ماه گذشته برای تحقق اهداف تفاهم‌نامه‌ این شرکت و جهاددانشگاهی، گفت: همکاری ایران‌خودرو و جهاددانشگاهی استراتژیک است و می‌تواند گسترده‌تر شود.

فرشاد مقیمی با تاکید بر این‌که ادامه‌ کار نیز باید با همین سرعت دنبال شود، ادامه داد: امیدواریم در همین سال ۹۹ خیلی از موضوعات تفاهم‌نامه‌ جهاددانشگاهی و ایران‌خودرو به ثمر برسد.

وی با اشاره به این‌که اجرایی‌شدن بخش‌هایی از این تفاهم‌نامه نیاز به سرمایه‌گذاری دارد، عنوان کرد: کارها باید ازآن‌جایی‌که ساده‌تر است، آغاز شود و این قراردادها باید کنترل پروژه داشته باشد تا در زمان پیش‌بینی‌شده به انجام برسد.

مدیرعامل شرکت ایران‌خودرو با بیان این‌که شرکت «ساپکو» باید سازنده‌ها را در کنار جهاددانشگاهی قرار دهد، افزود: برای حل مشکل سرمایه‌گذاری، باید دست بخش خصوصی را به جهاددانشگاهی گره بزنیم و این قراردادها می‌تواند به‌صورت سه‌جانبه بین جهاددانشگاهی، ایران‌خودرو و بخش خصوصی به امضا برسد.

وی هم‌چنین به تفاهم‌نامه‌ ایران‌خودرو دو بانک برای حل مشکل سرمایه‌گذاری اشاره کرد و گفت: همه‌ی این موارد در جهت تحقق اهداف سال جهش تولید است.

محورهای همکاری جهاددانشگاهی و ایران‌خودرو

در پایان این نشست، قراردادی در زمینه‌ «خدمات فنی و مهندسی، تدوین دانش فنی، طراحی، مشاوره و ساخت قطعات اپتیک و لوازم جانبی» به امضای پژوهشکده‌ توسعه‌ تکنولوژی جهاددانشگاهی و شرکت مشترک ایران‌خودرو و اتومبیل پژو (ایکاپ) رسید.

تفاهم‌نامه‌ای نیز در رابطه با «گسترش همکاری‌های فناورانه، تخصصی و اجرایی برای توسعه‌ حوزه‌های مرتبط با خودرو» میان جهاددانشگاهی و گروه صنعتی قطعات اتومبیل ایران «یاپکو» منعقد شد.

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی، بومی‌سازی فناوری و تولید کاتالیست خودرو با همکاری شرکت یاپکو، توسعه‌ی سیستم کنترل موتور خودرو (ECU/EMS) و سیستم‌‌‌های برق و الکترونیک خودرو‌های آتی (نظیر EPS، ESC، TPMS، ADAS و…)، توسعه‌ی پلتفرم الکترونیک خودرو برای خودرو‌های فعلی و آتی شرکت ایران‌خودرو شامل بنزینی، هیبرید و برقی، از محورهای مهم همکاری تفاهم‌نامه‌ی 10 اردیبهشت‌ماه بین جهاددانشگاهی و شرکت ایران‌خودرو برای آینده‌ همکاری‌های گسترده‌ این دو مجموعه بوده است.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا